מה צריך לבדוק ולדעת לפני רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל?
לפני ביצוע כל הקנייה יש חשיבות רבה לביצוע אותה בצורה חכמה ומושכלת. גם כאשר מדובר על קניית ביטוח נסיעות לחו"ל .בעידן האינטרנט, כאשר רוב הרכישות מתבצעות בצורה מקוונת(און ליין)דרך רכישות באינטרנט ,אתם חייבים לאוסף, לבדוק ולהשוואות כל המידע שתמצאו (סקר שוק), על מנת לקבל החלטה מושכלת בנוגע לרכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל. כמובן, אסיפת המידע חייב להתחיל רק לאחר הבנה והסבר הקצר על מה זה ביטוח נסיעות לחו"ל?,מה כולל ביטוח נסיעות לחו"ל? ,למה אתם צריכים אותו בכלל? על בסיס מידע הזה, תוכלו גם להבין איך לבחור את הביטוח שמתאים לכם?,איזה ביטוחים יש בשוק כרגע? התשובות לשאלות האלו, תעזרו לכם להבין בצורה טובה יותר, מה הם נקודות החשובות, שצריך לבדוק ולהשוואות אותן, לפני בחירה ורכישת ביטוח נסיעות לחו"ל שלכם. לעזרתכם, להלן מספר נקודות שיש לשים עליכם דגש, כאשר אתם עושים סקר שוק ומשווים את ההצעות ביטוח מחברות השונות.
מחיר
מחיר–בשוק ביטוחי הנסיעות לחו"ל יש מגוון רחב ופערי מחיר גדולים בין החברות ובין הפוליסות. לא תמיד המחיר הגבוה יותר מייצג את הפוליסה הטובה יותר או המתאימה יותר לצרכיכם.
הכיסויים בפוליסה והתנאים לתביעה
הכיסויים בפוליסה והתנאים לתביעה – חשוב לבדוק שהפוליסה מכסה אתכם לפי צרכי הטיול שלכם. הביטוחים שנדרשים עבור טיול משפחתי בקפריסין ,שונים מביטוחים שנדרשים לטיול סקי זוגי באוסטריה. (שנחשב במקרים מסוימים כפעילות הדורשת הרחבת ספורט אתגרי).
תקרות של הוצאות רפואיות
תקרות של הוצאות רפואיות – ברוב הפוליסות הטובות התקרה לכיסוי הוצאות רפואיות עולה על מיליון דולר וכוללת כיסוי לטיפול רפואי, אשפוז ממושך, פינוי רפואי – מוטס או קרקעי, הטסה רפואית לישראל במטוס מיוחד או במטוס רגיל, אך בליווי רופא צמוד מגיע מהארץ, הטסה והוצאות מלווים, תרופות שניתנות לאחר אשפוז, המשך אשפוז בישראל וטיפול פסיכולוגי. יש לבדוק גם תקרת הוצאות לאיתור וחילוץ, אובדן ונזק לכבודה ותחת אילו תנאים. לכל מקרה יש תקרה משלו ותנאים לקבלתה.
גובה השתתפות עצמית
גובה השתתפות עצמית – חשוב לבדוק ולדעת מה היא גובה של השתתפות עצמית מינימלית בכל ביטוח ובכל כיסוי. בחלק מביטוחים וכיסויים בכלל לא קיימת השתתפות עצמית, ובחלק יש השתתפות מינימלית. שימו לב, בדרך כלל, ליד כל סעיף בפוליסת הביטוח מצוין האם ישנה השתתפות עצמית ובאיזה סכום בהתאם לכל מקרה. ישנם ביטוחים ו/או סעיפים רבים בהם לא נדרשת השתתפות עצמית כלל. סכומי ההשתתפות העצמית משתנים מאוד בין הפוליסות ולכן כדאי להשוות ולדעת מהם מראש. בחלק מהמקרים כאשר גובה הוצאות על טיפול שווה או קטנה מגובה השתתפות מינימלית אין טעם להפעלת ביטוח או כיסוי. לדוגמה אם קיבלתם טיפול בעלות של 100$ (לשמחתנו לא תמיד ההוצאות הן עשרות אלפי דולרים),אז רק ההשתתפות העצמית יכולה להגיע לאותו הסכום ולא שווה לתבוע את הביטוח.
הוצאות איתור וחילוץ
הוצאות איתור וחילוץ– הרחבה זו דואגת לכם במקרה של ניתוק קשר, היעלמות או תאונה בשטח ובאזורים נידחים.
ביטוח כבודה ומטען
ביטוח כבודה ומטען–גם אם רשום בפוליסה שלכם כי היא כוללת ביטוח כבודה – קחו בחשבון שבמקרים רבים זה לא כולל טלפון נייד, מחשב, ומשקפיים(כן קראתם נכון…) ולכן אם הציוד שבידכם יקר או אם אתם נוסעים לאזור עם פוטנציאל גניבה גבוה, בדקו האם יש להוסיף תשלום להרחבת כיסוי זה או שזה לא משתלם.
ביטוח החזר השתתפות עצמית ברכב שכור
ביטוח החזר השתתפות עצמית ברכב שכור–בדקו האם הפוליסה מציעה אפשרות להרחבת ביטוח כזו אשר תספק כיסוי למקרה בו נאלצתם לשלם מכיסם השתתפות עצמית בשל נזק או אובדן רכב שכור (השתתפות עצמית זו יכולה לנוע בקלות בטווח שבין 700€ ל-2,500€). יש לרכוש הרחבה זו במידה ולא קיבלתם ביטול השתתפות עצמית מלא מחברת ההשכרה.
משך השהייה בחו"ל
משך השהייה בחו"ל – מטיילים צעירים רבים מחליטים להאריך את הטיול התרמילאי שלהם, אז אפשר להאריך את הביטוח גם אחרי שיצאתם מהארץ אך זהו תהליך מורכב יותר ובטח לא משהו שתרצו להתעסק בו במהלך הטיול. לכן, כדי שתהיו מבוטחים גם אם החלטתם להמשיך לטייל, רכשו ביטוח מתאים לתקופה המרבית שתוכלו להישאר בה בחו"ל (אין כאן אובדן כספי כי אם חזרתם מוקדם מהצפוי אז ניתן לקצר את תקופת הביטוח). לא ניתן כמעט לרכוש פוליסה כאשר אתם כבר בחו"ל ללא פוליסה בתוקף.
ביטוח הנסיעות לחו"ל של חברות כרטיסי האשראי
ביטוח הנסיעות שחברת כרטיס האשראי נותנת לכם בחינם–אל תרוצו על זה כמו שאומרים 'על עיוור',זה באמת חוסך רק אם אתם נוסעים לבד ולכמה ימים(עד 5 ימים). במידה והנסיעה היא משפחתית או נסיעה לתקופה ארוכה יותר, המחיר הכולל שתשלמו עבור כל בני משפחה או לתקופה יותר ארוכה, לא תמיד יוצא משתלם. בנוסף, לא ניתן לרכוש ביטוח כזה בעזרת הסוכן ,אלא זה רק מול חברת הביטוח. כמו כן , התנאים וכיסויים בביטוח כזה לפעמים שונים מאשר התנאים הרגילים של חברת הביטוח, לטוב ולרע , פשוט בדקו לפני הרכישה את ההתאמה לנסיעה שלכם. לידיעתכם לקוחות כרטיסי אשראי ויזה כ.א.ל מקבלים ביטוח דרך חברת הראל , ולקוחות כרטיסי אשראי ישראכרט, מקס, ואמריקן אקספרס מקבלים ביטוח דרך חברת AIG.
ביטוח הנסיעות לחו"ל של קופות החולים
ביטוחי הנסיעות שקופות החולים מציעות. אחד מטעויות הנפוצות בקרב רכשי הביטוח נסיעות, שרבים חושבים שאם הם רוכשים את הביטוח נסיעות לחו"ל מקופת החולים שלהם, אז הם יקבלו מענה ביטוחי הכי טוב שיש ,מכיוון שבקופת חולים בטוח מכירים את המצב הרפואי שלכם הכי טוב מכולם ויודעים לתת מענה ביטוחי בדיוק בהתאם לתיק הרפואי שלכם. אבל לצערנו, להנחות כאלה אין שום קשר למציאות. בפועל, קופות החולים רק מנצלות את הנחת היסוד מוטעית הזאת לצרכי שיווק פוליסת הביטוח, והאמת היא שקופות חולים בכלל לא הגורם המבטח ולא בהכרח מעורבות בטיפול בכם בחו"ל, אלא פשוט משווקות לכם את ביטוח של חברת ביטוח אחרת.
בנוסף, לא בטוח שהסוכן המוכר לכם את פוליסה מטעם של קופות החולים(ייתכן שהוא בכלל לא עובד של אותה קופה ) ,הוא באמת אובייקטיבי לגבי הפוליסה שמצעים לכם ולא בהכרח שפוליסה אכן מתאימה לכם. ברוב המקרים תפקידו של הסוכן כזה לא להתאים לכם פוליסה שאתם באמת צריכים, אלא רק למכור את פוליסת הביטוח שקופות החולים סגרה עם חברת הביטוח. זכרו את איפה האינטרס שלכם בכל הסיפור?! יש לציין כי חברות מסוימות יתנו לכם הטבה בחלק מתנאי הרכישה, אבל כל מקרה לגופו.
"אותיות הקטנות" וקלות הטיפול בבעיות
והכי חשוב "אותיות הקטנות" וקלות הטיפול בבעיות! הפוליסה עצמה היא רק מסמך עם מלא מלל, שרוב מאתנו לא קוראים בכלל ומסתמכים רק על הסברים של סוכני ביטוח, אבל זה תמיד מספיק כדי להבטיח לנו שאכן נקבל את הכסף מחברת הביטוח. יכולות להיות לזה אלפי סיבות: סיבות טכניות כמו העדר מסמכים מסוימים ששכחתם להגיש או סיבות שקשורות בהתנהלות חברת הביטוח או כמה אותיות קטנות ששכחתם לקרוא. במילים אחרות , כדאי מאוד לברר עם הסוכן או הגוף שממנו רוכשים, מה ניסיון התביעות שיש לו עם אותה חברת ביטוח / פוליסה. ומה קורה ברגע האמת שנצטרך את הכסף? זכרו ,שבחלק הגדול מהמקרים ,זה הדבר החשוב ביותר! האותיות עצמן שרשומות בפוליסה לא ישלמו את התביעה ובטח שלא ינהלו אותה! זכרו ,ביטוח קל לעשות אבל קשה לתבוע, ולכן המלצה הראשונה , קראו לעומק את תנאי פוליסת הביטוח שלכם , הרבה פעמים מבוטחים אינם מודעים להגבלות ולהחרגות השונות, ובעת הצורך לא יכולים לתבוע את הביטוח (בכל מקרה אם יש לכם סוכן טוב אז היעזרו בו).