איך אפשר להוזיל הוצאות על מקומות לינה(מלון) בחו"ל?
טיפים המעשים, להוזלת הוצאות על מלונות בחו"ל.
כחלק ממאמץ הכללי של צמצום וחסכון בתחום הוצאות על מקומות לינה(מלון) בחו"ל, התהליך של חיפוש דרכים להוזיל הוצאות אלו, מיועד להראות איך ניתן לעשות זאת בצורה מעשית. באופן כללי ישנם שתי דרכים של הוזלת הוצאות בתחום של מקומות לינה בחו"ל, שניתן להשתמש בכל אחד מהם בנפרד או בכולם ביחד.
מהם הדרכים להוזלת ההוצאות על מקומות לינה(מלון) בחו"ל?
1.דרך הראשונה היא הפשוטה ביותר, הלא דורשת הרבה מאמץ מצד המטיילים, שניתן לביצוע בעזרת שימוש בכלים שיווקיים וטכנולוגיים. למשל, שימוש בקופונים דיגיטליים להוזלת מחיר הישיר, שימוש בהנחות של מועדוני כרטיסי אשראי שניתנים בעת התשלום עבור המלון. כמו כן, שימוש של גלישה בסתר (אינקוגניטו) , בעת ההזמנה במנועי חיפוש ובאתרי השוואת מחירים, שימוש באפליקציות בנייד שלכם במקום מחשב נייח (המחיר באפליקציות בנייד בדרך כלל יותר זול) או שימוש בתוספים להשוואת מחירים(שבעת ביצוע הזמנה שלכם באתר מסוים , מראים לכם גם מחירים של אותו מלון, אבל באתרי חיפוש אחרים-החלופיים) וכו'.
2.דרך השנייה, דורשת טיפה יותר מאמץ מצד המטיילים, שניתן לביצוע בעזרת שימוש במגוון שיקולים החשובים וסיכונים מחושבים, בעת הזמנת מקום לינה(מלון).למשל, שימוש מושכל במועדי הזמנה(הזמנה מראש מול הזמנה ברגע ה-90). בנוסף, צמצום הוצאות בעזרת וויתורים על רמת המלון (למשל, הזמנת מלון של 3 כוכבים במקום 5 כוכבים), וויתורים על שירותים הנלווים במלון (שירותים הלא הכרכיים לכם בטיול הנוכחי: חנייה, ארוחות, ספא, בריכות).כמו כן, שימוש בהשוואת המחירים הנכונה, לאחר בדיקת "מחיר הכולל" של מיקום הגאוגרפי של מלון(למשל מה עלות כוללת של מלון יקר במרכז העיר, מול מלון זול יותר בפרוורי העיר ,אבל עם הוצאות גבוהות לתחבורה ציבורית או השכרת רכב ועלויות חנייה).
מהם הכלים ושיטות להוזלת ההוצאות של מקומות לינה(מלון) בחו"ל?
כפי שציינו, על מנת להוזיל הוצאות על מקומות לינה בחו"ל, ישנם 2 דרכים העיקריים להוזלת ההוצאות עם מגוון כלים ושיטות לביצוע הוזלה. כמובן שאפשר ואף כדאי לשלב לא רק בין שתי דרכים אלה , אלא גם לשלב בין שיטות השונות ובין כלים השונים, על מנת להשיג הוזלה מקסימלית בהוצאות. חשוב לציין, רמת השימוש בדרכים ,שיטות וכלים אלה, תלויה בצורה מוחלטת, אך ורק ברמת הרצון של המטייל להשיג צמצום בהוצאות שלו. להלן מוצגים כלים והשיטות לביצוע הוזלות, בשתי הדרכים להוזלת הוצאות שציינו, אבל עם מידע בצורה טיפה יותר מפורטת:
1.צמצום הוצאות בעזרת כלים שיווקיים
מבצעים. חשוב לדעת, לעיתים מנועי חיפוש ואתרים לחיפוש מלונות הגדולים(למשל Booking.com, Hotels.com, Kayak ,Momondo ,Travelocity, Trivago ,Agoda ,Hotels Combined אחרים) עושים מבצעים המיוחדים הספציפיים לאזורים מסוימים או למועדים מסוימים. כמו כן, לעיתים ישנם גם המבצעים שעושים רשתות מלונים בעצמם. למשל,15% הנחה(או החזר עד 100$) בכל מלונות בבודפשט מתאריך עד תאריך בהזמנה דרך חברת Booking.com. דוגמא נוספת, הנחה של 2% על כל מלונות של רשת הילטון ביוון בקיץ 21. בדרך כלל על מנת לקבל הודעות על מבצעים כאלה אתם חייבים להיות רשומים בתפוצת הניוזלטרים של חברות האלה.
הנחות והטבות של מועדוני צרכנות ומועדונים של כרטיסי האשראי. לעיתים ישנם הנחות והטבות שאתם יכולים לקבל כחברי מועדון של כרטיסי האשראי או כחברי מועדון של מועדון צרכנות כלשהו. למשל: הוט, הייטקזון. הטבות והנחות יכולים להיות גם בצורה ישירה בעת התשלום עבור המלון, וגם בצורה של הנחות מסוימת ברכישת חבילות החופשה (טיסה + מלון) דרך חברות התיירות(נסיעות) מסוימת. למשל חבילות של מועדון הוט . כמו כן, הטבות יכולים להיות גם בצורת של החזר הכספי באתרי המועדון למשל, הוט Save קאשבק באתרי חו"ל או באתר של חברת ישראכרט TopCash.
קופונים דיגיטליים.(כולל שוברים, זיכויים, מתנות, כרטיסי גיפט וכו'). באופן כללי, למרות שבימינו הקופונים, הוא לא כלי הפופולרי ביותר ולא כל כך נפוץ בשיווק של מקומות הלינה, אבל עדיין ישנם מגוון רב של צורות הקופונים, שמטרתם להוזיל הוצאות שלכם על מלונות בחו"ל. כפי שציינו, קופונים דיגיטליים יכולים להיות במגוון רב של צורות: גם בצורה הידוע ביותר בקרב ציבור הרחב- קוד דיגיטלי שמורידים מאתרי קופונים באינטרנט, גם כשוברי מתנה(מבנקים, מחברות האשראי וכו'). בנוסף, הקופונים יכולים להיות גם כקופון של חבר מועדון, שמנועי חיפוש (כ-Booking.com), מדי פעם שולחים ללקוחות הרשומים אצלם. כמו כן, הקופונים יכולים להיות גם כזיכויים(ואוצ'ר): ממלון מסוים, מחברות נסיעות, מחברות תעופה וכו'. עוד צורת קופונים דיגיטליים יכולה להיות גם ככרטיסי גיפטקרד דיגיטליים למיניהם, שמקבלים בחגים ממקום עבודה, מחברים וכו'. במילים אחרות, כל דבר שמהווה קוד דיגיטלי (מספרי, ברקוד, אותיות וכו') שיכול לתת לכם הנחה או הורדה של סכום מסוים ממחיר הסופי (או כאחוז הנחה מסוים מהסכום הסופי), הוא בעצם מהווה קופון דיגיטלי. ההבדל ביניהם, הוא בכך שכל שוברים, מתנות ,זיכויים וכו', שברוב המקרים אתם מקבלים בצורה הפסיבית, ותלויים בגוף החיצוני שנותן לכם את הקופון כזה, לפי רצונו ומתי שהוא יחליט לנכון לתת לכם. לעומת זאת, באתרי קופונים הדיגיטליים להורדה, ניתן להשיג לבד קופונים עם הנחות, לעיתים עם הנחות די טובות ומשמעותיות, וללא תלות ברצון של אף אחד.
אתרי קאשבק. כלי נוסף שמאשר לצמצם את ההוצאות שלכם בתחום של מקומות הלינה(מלון) בחו"ל, זאת אפשרות של קאשבק. כלומר, קאשבק היא אפשרות לקבל חלק מהוצאות שלכם על מלונות בחזרה כאחוז מסוים מהסכום ששילמתם. חשוב להבין, למרות שקאשבק הוא לא מוריד את המחיר של המלון בצורה ישירה , אבל בסופו של דבר הוא עדיין מוריד מכלל ההוצאות שלכם על מלונות. לצורך קבלת קאשבק על מקומות לינה, יש לבדוק באחד מאתרי קאשבק איזה מנוע חיפוש או אתר להזמנת מלונות בחו"ל מתאים לכם, להיכנס דרכם, לבצע הזמנה ובעוד כחודש ימים אתם קבלו זיכוי שאפשר למשוך לחשבון שלכם. חשוב לציין, שלמרות שזאת לא הוזלת מחיר ישירה, אבל לעיתים היא יכולה להיות יותר יעילה ומשמעותית מאשר הנחה של קופון או הנחה של מועדון. שימו לב, אתם יכולים לקבל קאשבק , ללא קשר לשימוש בקופונים, בהנחות של מועדונים, במבצעים גם אם יש לכם וגם אם אין לכם. השימוש בקאשבק לא מונע מכם להשתמש גם במקביל בקופונים, במבצעים, בהנחות של מועדונים וכו'. יתרה מזו, השימוש בקאשבק מאפשר לכם עוד לצמצם הוצאות וזה בנוסף להוזלות שלכם מקופונים והנחות של מועדונים. כלומר השימוש בקאשבק בכל מצב מצמצם את ההוצאות שלכם.
Genius תוכניות נאמנות של חברת Booking.com. זאת תוכנית שמאפשרת ללקוחות שנרשמו אליה, הטבות והנחות קבועות באת ההזמנה דרך מנוע חיפוש של Booking.com. בתוכנית נאמנות Genius יש 3 רמות של הנחות והטבות בהתאם לכמות המלונות שהזמנתם דרך Booking.com. התוכנית היא בחינם מה רק נדרש להירשם לתוכנית ולהיכנס ל- Booking.com כל בפעם בשם שנרשמתם. חשוב לשים לב , לכאורה התוכנית נראית כהצעה סופר אטרקטיבית והנחה של 10-20%(בהתאם לרמה שלכם) תמיד מפתה ומושכת, אך לצערי זה לא במדויק ויש ניואנסים קטנים. קודם כל לא לכל מלון יש הנחות או הטבות של תוכנית גניוס, זה לא הנחה אוטומטית, אלא רק למלונות מסוימים. בנוסף ישנם מקרים כאשר אפשר להשיג מחיר יותר זול מאשר עם הנחה של גניוס.(שימו לב, אם מצאת או נתקעתם במצב שמצאתם מחיר זול לאותו מלון, לפי מדיניות של Booking.com הם יחזירו לכם הפרשי מחיר). יחד עם זאת, חשוב לזכור Booking.com הוא אחד ממנועי חיפוש הגדולים ביותר בעולם והנוח ביותר בעולם ולכן אם תוכנית נאמנות היא בחינם אז כדאי להירשם בה. בנוסף, מדי פעם לחברי תוכנית נאמנות גניוס נשלחים קופונים עם סכום מסוים לשימוש בהזמנה הבא שזה גם יכול לחסוך בהוצאות שלכם על מלונות . כמו כן, במסגרת הפצה של ניוזלטרס , אתם כחברי תוכנית נאמנות גניוס, מקבלים הודעות על מבצעים מיוחדים למלונות מסוימים, לאזורים מסוימים, בתקופות מסוימות או בחגים, אז בעיני זה באמת שווה את ההרשמה לתוכנית הזאת, במיוחד שזה בחינם.
קבוצות דילים(מכירות) לטיולים וחופשות ברשתות חברתיות. זה עוד כלי שלעיתים(רחוקות) באמת מאפשר למצוא דילים שיכולים להוריד הוצאות של המקומות לינה(מלון) שלכם בזמן הטיול, אבל חשוב לציין, שברוב המקרים כלי הזה לא מוריד את ההוצאות. מכיוון שיש מספר רב של מגבלות ברכישת הדיל, ייתכן מצב כאשר הוצאה הכוללת על מקומות לינה, אף יכולה יכולה להיות יותר יקרה ממה שחשבתם. לכן, חשוב מאוד לבדוק את הבחירה שלכם ולהשוות מחירים לפני סגירת עסקה.
2.צמצום הוצאות בעזרת כלים טכנולוגיים
המנועי חיפוש, אתרים ואפליקציות להשוואת המחירים של מקומות לינה. כאחד מאפשרויות של צמצום ההוצאות, היא אופציה של השוואת מחירים של כמה שיותר הצעות. בעידן האינטרנט כל הצעות אלה ניתן למצוא בקלות יחסית, ברחבי האינטרנט. במיוחד כאשר ישנם מספר רב של מנועי חיפוש ,אתרים ואפליקציות לחיפוש והשוואת מחירים. מה שנדרש, זה למצוא ולבדוק את כל ההצעות שמתאימים לטיול שלכם, להשוות אותם ולבחור הצעה שמתאימה ביותר לצרכים שלכם בטיול. בשוק של מקומות לינה, ישנם מגוון אפשרויות חיפוש והשוואת מחירים. לצורך דוגמא ננסה להציג את חלק מהם, הפופולריים ביותר: Booking.com, Hotels.com, Kayak, Momondo, Travelocity, Trivago, Agoda, Hotels Combined, Google Flights, Skyscanner.לנוחיותכם בעמוד שלנו ריכזנו מנועיי חיפוש עם קישורים לכל אתרים אלה , כדי תוכלו לבחור איפה להזמין מלון בחו”ל שמתאים לטיול?
(RatePunk ו-Hotel Ninja) תוספים לגוגל כרום להשוואת מחירים. כמו כן, בנוסף למנועי חיפוש ואתרים שהצגנו למעלה, ניתן להשתמש גם בתוספים לגוגל כרום, שתפקידם לחפש ולבדוק (במקביל לחיפוש שלכם באחד מאתרים או מנועי חיפוש) ולהציג לכם בצורת הודעת Pop-up את המחירים של אותו מלון שחיפשתם באתרים שונים אחרים, כדי שתראו את המחירים אצל מתחרים. לדוגמא, תוספים לגוגל כרום כמו-RatePunk או כמו- Hotel Ninja שכביכול “עושים השוואת מחירים” במקביל ואתם מקבלים הודעת בצורת Pop-up שמראה לכם הצעות אצל מתחרים בזמן החיפוש.
מבחינת השימוש לתוסף לגוגל כרום כמו-RatePunk יש יותר פיצ'רים שימושיים, לעומת זאת לתוסף Hotel Ninja אין יותר מדי פיצ'רים והוא יותר פשוט לשימוש.
דוגמא של עבודת תוסף RatePunk במלון ברומא:
דוגמא נוספת לעבודת תוסף לכרום RatePunk במלון בתל אביב:
(Pruvo)השירות למעקב שינויי מחירים של הזמנה שלכם. בנוסף, אם אתם הזמנתם מלון כמה חודשים מראש עם אופציה של ביטול הזמנה אבל חושבים שהזמנתם מלון במחיר גבוה והוא יכול לרדת בהמשך, אז אתם יכולים לפנות בחינם לשירות של אתר Pruvo. האתר מתמחה במעקב אחרי שינויי מחירים של מלונות. אתם יכולים לפנות אליהם, כדי שהם יעשו עבורכם מעקב לשינויי המחירים בהזמנה שלכם ובמידה וירד המחיר, אז הם ימליצו לכם לבטל את הזמנה הישנה ולעשות הזמנה חדשה במחיר מוזל.
(AsYouStay)הזמנת מלון עם זמני כניסה(צ'ק אין) ועזיבה (צ'ק אאוט) גמישים. אפשרות נוספת לצמצם בהוצאות של מלון, היא הזמנת מלון עם זמני כניסה(צ'ק אין) ועזיבה (צ'ק אאוט) גמישים והתשלום הוא רק עבור זמן של השהייה במלון בפועל. ניתן לעשות זאת בעזרת אתר AsYouStay.com. האתר מאפשר לכם לעשות הזמנה גמישה(בהתאמה אישית של משך הזמן שלכם במלון) עם תשלום רק עבור הזמן שאתם מבלים במלון. מאחורי זה עומד רעיון שעקב מגוון סיבות ואילוצים בחלק גדול מהזמנות המלון, מטיילים הרבים לא מקפידים על שעות כניסה (צ'ק אין) ושעות העזיבה (צ'ק אאוט) של מלון, כתוצאה מכך מטיילים משלמים סתם על יום שלם במלון, ללא שימוש מלא ביום הזה בפועל. לדוגמא, לפי הזמנתכם, המלון בחו"ל, פנוי לכניסתכם משעה 12:30, אך הנחיתה של מטוס שלכם בנמל תעופה היא רק בשעה 21:30 ועד שתגיעו למלון זה כבר יהיה עוד יותר מאוחר, הבעיה היא שאתם משלמים משעה 12:30. לעומת זאת הזמנה עם זמני כניסה גמישים, תאפשר לכם לשלם רק משעה שתגיעו למלון בפועל עד לשעת צ'ק אאוט למחר שזה מצמצם משמעותית את ההוצאה. בעיה המרכזית של רעיון הזה, שלא בכל מקום יש הרבה מלונות שמאפשרים זמני כניסה ועזיבה גמישים שזה מגביל את הבחירה שלכם. כמו כן, לא תמיד מלונות עם זמני כניסה גמישים, הם מתאימים לצרכי הטיול שלכם.
3.טיפים בתחום הטכנולוגיה לצמצום הוצאות
כניסה בסתר/אינקוגניטו(Incognito). שימו לב, לעיתים כאשר אתם משתמשים במנועי חיפוש של מלונות, כגולש בסתר/אינקוגניטו (כמובן ללא כניסה בשם דרך חשבון שלכם ורק לאחר מחיקת קבצי קוקי מהמחשב), אתם יכולים לקבל מחירים יותר זולים, מאשר המחירים שמציעים למשתמשים שנכנסו למערכת בשמם, כחברי מועדון או כחבר של תוכנית הנאמנות Genius של חברת Booking.com.זאת מכיוון שרובוטים(בוטים) של מנועי החיפוש, לא מזהים את הצרכים שלכם או היסטוריה של חיפושים שלכם ולכן, על מנת למשוך תשומת לבכם ,הם מנסים לפתות אותכם בהצעת מחירים יותר זולים. חשוב להבין שמנועי חיפוש, מציעים לכם הצעות של מלונות על בסיס פרופיל המשתמש שלכם כולל היסטוריית החיפושים שלכם. זה לא מקרי, שרוב מנועי חיפוש מבקשים להיכנס לחשבון שלכם באתר, כביכול על מנת לקבל הנחת מועדון, (שהיא לא תמיד מהותית).למעשה , כאשר רובוטים(בוטים) של מנועי החיפוש, מזהים את פרופיל המשתמש בעזרת חשבון המשתמש שנכנסתם, או בעזרת היסטוריה של חיפושים שלכם, או בעזרת קבצי קוקי (במקרה שלא נכנסת דרך חשבון שלך), אז רובוטים(בוטים) של מנועי החיפוש יכולים להציע 2 מחירים שונים לאותו חדר במלון, עבור שני אנשים שונים. כלומר ,ייתכן המצב שאתם וחברים שלכם שמזמינים אותם חדרים באותו מלון , תקבלו 2 הצעות מחיר שונים לגמרה.
שימוש באפליקציות מובייל (mobile)/שימוש ביישומים של מנועי החיפוש, בטלפון הנייד. שימו לב, ישנם הבדלי מחיר משמעותיים בין הזמנת במנועיי חיפוש במחשב הנייח, בהזמנה דרך אינטרנט בטלפון לבין הזמנה דרך אפליקציה מובייל בטלפון הנייד. לדוגמא, ישנם הבדלי מחיר משמעותיים בהזמנה דרך אתר Booking.com במחשב הנייח/לפטופ, לבין הזמנה דרך אתר Booking.com בטלפון הנייד שלכם, ובהזמנה דרך אפליקציית Booking.com בטלפון הנייד. הפרשי המחיר בין הצעות במחשב ולבין הצעות באפליקציית המובייל, יכולים להגיע עד 10-30%! הסיבה לכך, שחלק גדול ממנועי החיפוש מעודדים(כרגע) לקוחות שיעברו לגרסת מובייל של מנועי חיפוש אלה בעזרת ההנחות. זאת נעשה, כדי בהמשך הם יכלו לזהות את הצרכים של הלקוחות ולתת מחירים בהתאם. (שימו לב, כאשר אתם כבר באפליקציה, הם יכולים לזהות מה חיפשתם, מה צריכים ולעלות מחירים וכמובן באפליקציית מובייל אין אפשרות להיכנס בסתר/אינקוגניטו)
שעות לילה לחיפוש והזמנת המלון. שימו לב, בהתאם לשעת החיפוש במהלך היום ובהתאם לכמות הפעמים שבדקתם מלון מסוים מנועי החיפוש, המחירים של התוצאות החיפוש יכולים להיות כל פעם שונים. הזאת מכיוון שמנועי החיפוש מופעלים על ידי רובוטים(בוטים) שעובדים בהתאם לאלגוריתמים המתבססים בין היתר על שינויים במצבי הביקוש. לכן, יש משמעות והשפעה , לשעת הכניסה למנועי החיפוש וכמות הפעמים שבדקתם מקום לינה מסוים בתוך המערכת. אז למה עדיף לעשות חיפוש והזמנה דווקא בשעות הלילה? הסיבה לכך די הגיונית, בשעות הלילה כאשר רוב הלקוחות פוטנציאלים ישנים, אז מן הסתם יורדת גם כמות של הפונים לחיפוש בתוך המערכת ולכן רובוטים(בוטים) מזהים את זה כירידת הביקוש. כתגובה לירידת הביקוש, המחיר של הצעות גם יכול טיפה לרדת, ולהפך אם תבדקו אותו מלון מספר פעמים ברצף, אז רובוטים/בוטים יכולים לזהות את זה כעליית הביקוש וכתוצאה מכך יכולים לעלות את המחיר של ההצעות וזה יגרום לכם תחושת דחף להזמין מייד, לפני עליית המחירים, למרות שזה דווקא אתם שגרמתם לעליית מחירים, כמובן ללא כוונה.
מיקום הגאוגרפי (כתובת IP) של מזמין המלון. של המכשיר שלכם) שימו לב. לתוצאות החיפוש והצעות המחירים של במנועי החיפוש למלונות, משפיע גם מיקום הגאוגרפי שלכם, מאיפה שאתם מבצעים חיפוש והזמנת המלון. רובוטים (בוטים) של מנועי החיפוש מזהים את כתובת ה- IP של המכשיר שלכם (כלומר מיקום הגאוגרפי מאיפה שאתם מחפשים ומזמינים) ובהתאם למחירון עבור כתובת IP של מדינה שלכם הרובוטים מציעים לכם מחירים. למשל, בהזמנת מלון בעיר ברשוב ברומניה, יש הבדל בין הצעות מחיר של אותו מלון ,אם אתם מזמינים אותו מישראל או מרומניה. לעיתים הזמנת מלון ברגע האחרון, לאחר נחיתה במדינת היעד, יכולה להיות יותר זולה, מאשר הזמנת מלון שישה חודשים מראש מישראל!! כמו כן, לעיתים כניסה באינטרנט דרך VPN יכולה לפתור בעיה של זיהוי כתובת ה-IP שלכם. הבעיה של שיטה הזאת שמאמץ עם כניסה דרך VPN לא בהכרח תביא להורדת המחירים.
4.טיפים לצמצום הוצאות בעזרת ויתורים על רמת המלון ועל שירותים הנלווים במלון
אפשרות נוספת לצמצום בהוצאות על מלונות, היא ויתורים על רמת המלון ועל שירותים הנלווים במלון. ניתן לעשות זאת בדרך הפשוטה: לא להזמין מלונות עם הוצאות שהן לא הכרחיות בטיול הנוכחי.
מלון של 3 כוכבים במקום מלון של 4 או 5 כוכבים. דבר ראשון, אפשר בקלות לוותר על אופציה של מקום לינה יוקרתי (ללא פגיעה באיכות הטיול) ולהזמין מקום לינה (מלון) פשוט יותר, שגם משרת את כל צרכי הטיול שלכם, אבל עם רמת הוצאות יותר קטנה. לדוגמא, אם אתם מזמינים מלון לתקופה קצרה של 4-3 לילות ,אז ניתן לבחור ולהזמין מלון פשוט של 3 כוכבים במקום מלון של 4 או 5 כוכבים, ללא בפגיעה בשירותים העיקריים החשובים עבורכם.
מלון ללא ארוחות בוקר או ארוחת ערב. בנוסף, במידה ואתם מעדיפים לאכול בחוץ ולא בחדר אוכל של מלון, אז ניתן להזמין מלון ללא ארוחות בוקר או ארוחת ערב. למרות שבאופן אישי אני דווקא מעדיף להזמין מלון עם אופציה של ארוחות בוקר מטעמי נוחות אישיים שלי, אבל זה החלטה אינדיבידואלית של כל אחד ואם אתם רוצים לחסוך אז אתם יכולים לוותר על ארוחת בוקר.
מלון ללא חניה פרטית. כמו כן, אם בטיול שלכם אתם מתכננים לטייל ללא רכב, אז עדיף לא להזמין מלון עם חניה פרטית. מכיוון שלמלון שמחזיק חנייה פרטית, יש הוצאות החזקת חניה שלו, לכן מלון כזה יהיה יותר יקר מהמלון ללא חניה פרטית בכלל.(כי אין לו הוצאות החזקת חניה). לדוגמא, אם אתם באים לחופשת קצרה של בטן גב ללא טיולים בסביבה(למשל במלון על חוף הים בקפריסין), אז אפשר לבחור מלון ללא חניה פרטית. (שימו לב, במקרה שרוצים לטייל בעיר מחוץ למלון, אז מלון צריך להיות קרוב לנקודות של תחבורה ציבורית).
מלון ללא שירותי ספא, ללא בריכה גדולה וללא חדרי כושר. נקודה נוספת לצמצום הוצאות, במידה ואתם לא מעוניינים בשירותי ספא במלון , או בבריכה הגדולה במלון או בחדרי כושר (ואם כל שירותים אלה, הם לא חלק ממטרות של החופשה שלכם), אז כדאי לבחור ולהזמין מלון ללא שירותי ספא, ללא בריכה הגדולה ו ללא חדרי הכושר. מכיוון שלמלון (בדומה להוצאות לאחזקת חניה הפרטית), יש גם הוצאות לאחזקת שירותי ספא, בריכה הגדולה וחדרי הכושר. לכן מן הסתם עלויות של החזקתם יהיו כלולים במחיר של המלון, אפילו אם לא תשתמשו בשירותים האלה. לכן, אם שירותים אלה הם לא חלק ממטרת החופשה שלכם, אז עדיף לחפש ולהזמין מלון ללא שירותי ספא, בריכה גדולה, חדרי כושר.
לא להשתמש בשירותים הנלווים של המלון. רוב המלונות בעולם (אפילו ללא כוכבים) מציעים ללקוחותיהם מגוון רב של שירותים הנלווים. למשל כמו: שירותי מכבסה במלון, משלוחים עד לחדר שלכם במלון, ברים של שתייה בחדרים, שתייה וקפה בבר של הלובי, שירותי הסעות ומוניות וכו'. אולי זה זה מאוד נוח אבל לכל שירותים אלה יש עלויות לא מבוטלות ,מכיוון שרוב שירותים אלה מספקים לא מלונות עצמם ,אלא קבלנים שלהם. לכן המחיר של שירותים אלה יכול להיות לא זול בכלל. לשמחתנו, רוב שירותים אלה ניתן גם להשיג בחוץ בצורה עצמאית. למשל, אפשר לעשות כביסה במכבסות אוטומטיות בעיר ולא במלון, זה יוצא זול משמעותי. אפשר לשבת לשתות בבר ברחוב ממול המלון עם מחירים של אוכלוסייה מקומית, במקום בבר בלובי של מלון עם מחירים מוגזמים. אפשר לקנות שתייה במכולת בחוץ בגרושים ,במקום להשתמש בבר שתייה בחדר. אפשר להזמין מוניות ושירותי הסעות דרך אפליקציות כמו: Gett ,Uber ,Bolt ,Yango וכו'. כל זה יכול להוזיל לכם את ההוצאות שלכם על המלון.
5.טיפים לצמצום הוצאות בעזרת בחירה נכונה של מועדי הזמנה והשהייה במלון
חשוב לדעת, לעיתים לבחירה נכונה של מועד ביצוע הזמנה ותאריכי השהייה במלון עצמו, יש משמעות בצמצום הוצאות אפשריות על המלון. ניתן לעשות זאת במספר שיטות:
אפשר להזמין מלון מראש ככל שניתן (כמובן רק עם אופציית של ביטול הזמנה) ולאחר מכן ,לעקוב אחרי המחירים במלון שלכם (גם בעזרת שירות של אתר Pruvo), כדי לזהות שינויים במחירים. במידת הצורך, ניתן לבטל את הזמנה הישנה שלכם ולהזמין אותו מלון מחדש, אם המחירים של מלון שלכם, ירדו בצורה משמעותית. לעיתים (תלוי במגוון רב של גורמים ונסיבות) בשיטה כזאת ניתן לחסוך בין 5%-עד 30% בהוצאות שלכם על מלון.
אפשר גם להפך, לחכות ולהזמין מלון רק במועד הקרוב ביותר למועד הטיול שלכם, ללא אופציה של ביטול הזמנה, מה שנקרא "הזמנה ברגע האחרון". זאת מכיוון שרוב סוכני הנסיעות וגם מטיילים, מבטלים את הזמנות שלהם רק לקראת התקרבות של מועד הרצוי, (למשל, אם סוכני נסיעות לא הספיקו למכור בזמן או יש מטיילים שכבר לא מעוניינים יותר במלון) וזה גורם לירידת מחירים חדה. לעיתים בשיטה הזאת אפשר להשיג מחירים ב-%20-10 פחות. (שימו לב, השיטה הזאת לא מומלצת ולא מתאימה לכולם, מכיוון שלא תמיד ולא בהכרח שמחירים בוודאות יורדים לקרת מועד החופשה וייתכן מצב שלא יישארו חדרים פנויים במלון או שמחירים דווקא יעלו במקום לרדת. כמו כן, אפשר לעשות זאת רק במידה ואתם בטוחים ב-100%, שתצאו לטיול בכל מקרה.
להשתדל לא להזמין מלונות רק לסופי שבוע, בתקופת חגים המקומיים, בתקופת אירועי הספורט או בתקופת הופעות וכו' שמתרחשים במקום היעד. זאת מכיוון שהמחירים של מלונות, עקב ביקוש המוגבר, עלולים להיות גבוהים יותר מהרגיל. כמו כן, אם אתם מזמינים מלון רק בתאריכים של סוף שבוע בלבד (במדינות אירופה, אלו ימי שבת וראשון), אז המחיר פר יום לסוף שבוע, יכול להיות יותר יקר, מאשר אם תזמינו מלון למספר ימים, שכוללים בתוכם גם ימי הסוף שבוע. למשל, אם הזמנתם מלון רק לים שבת וראשון המחיר פר יום, יכול להיות יותר יקר בהשוואה למחיר פר יום אם תזמינו מיום רבעי עד יום ראשון.
6.טיפים לצמצום הוצאות בעזרת בחירת מיקום המלון והשוואת כל העלויות של כל מלון
חשוב לציין, לבחירת מיקום המלון יש השפעה גדולה מאוד על הוצאות של המלון, גם בצורה ישירה וגם בצורה עקיפה, שלא תמיד נראית לעין, אבל מורגש די טוב בכיס שלכם. שימו לב, בהתאם למיקום הגאוגרפי של המלון, ישנם עלויות שונות והוצאות שלכם על מלון תלויים בבחירת מיקום הנכון. לכן, חשוב שמיקום הגיאוגרפי של המלון ישרת את מטרת הטיול שלכם בצורה מקסימלית. כמו כן, לפני הזמנת המלון, יש לבצע השוואת מחירים שכוללים כל העלויות (כולל עלויות הסמויות) ולא רק מחיר הישיר. להלן מספר טיפים לצמצום הוצאות בעזרת בחירת מיקום גאוגרפי הנכון של המלון והשוואות של "מחיר הכולל" של כל מלון, שאולי יעזרו לכם בבחירת מלון הנכון:
1.יש לבחור אזור (מקום) למלון שמתאים ביותר למטרת הטיול. לפני חיפוש וביצוע הזמנה של כל מלון בחו"ל, חשוב להליט: מה הוא אזור(מקום) הרצוי עבור המלון במקום היעד שלכם, שמתאים ביותר למטרת הטיול שלכם. למשל, אם מטרת הטיול שלכם, היא אטרקציות במרכז העיר, אז עדיף לבחור מלון שקרוב לאזור המרכז העיר. אם מטרת הטיול, היא חופשת בטן גב בחוף הים , אז חשוב שמלון יהיה ממוקם בקרבת הים. שימו לב, אם אתם בוחרים מיקום שהוא לא קרוב למרכז הבילוי של מטרת הטיול שלכם, אז חשוב לבדוק שיש תחנות של תחבורה ציבורית ליד המלון, או יש לבדוק אפשרות של שירותי הסעות (כולל מוניות) או שיש להשכיר רכב (וכמובן יש לדאוג לחנייה לרכב בהשכרה).
2.יש להבין מה הן כל העלויות של המלון , הנובעות ממיקום הגאוגרפי של המלון מסוים. חשוב לזכור, מלונות הממוקמים במרכז העיר או בקרבה למקומות האטרקציה, הם בדרך כלל יותר יקרים, עקב ביקוש המוגבר.(שזה די הגיוני. מטעמי הנוחות הגעה ולא רק, רוב מטיילים מעדיפים לגור ליד מקומות האטרקציה). מלונות שנמצאים בפרברי העיר או במקומות מרוחקים ממרכזי העיר או אטרקציות, הם בדרך כלל יותר זולים, אבל למלונות המרוחקים אלה, עלולים להיות גם גם הוצאות סמויות(למשל, הוצאות נסיעה בתחבורה ציבורית עד למקומות בילוי ואטרקציה, זמני נסיעה, זמני הבילוי וכו'). לכן, אין צורך להזמין מלון במקומות שלא משרתים את מטרת הטיול שלכם, ללא סיבה מוצדקת. למשל, אם הגעתם לעיר מילאנו לא בפעם הראשונה ולא מעוניינים בביקור במרכז העיר, אלא בטיול לאגמים, אז אין צורך להזמין מלון במרכז ההיסטורי של העיר וסתם לשלם כסף עבור "המיקום" שלו. במקום זה, אפשר להזמין מלון במקום שהוא יותר ישרת את מטרת הטיול שלכם.
3.יש לבדוק ולחשב כל העלויות עבור מלון במיקום מסוים , כדי אחר כך להשוות בין העלויות של מלונות שונים ולבחור המתאים ביותר. על מנת לעשות זאת, בתהליך של הזמנה המלון עצמו, יש לבדוק את מיקום הגאוגרפי של המלון. איך המיקום הזה משרת את מטרת הטיול שלכם ואיך מיקום של המלון משפיע על כל העלויות והוצאות של המלון, כלומר מה הוא "מחיר הכולל" של המלון. על מנת לחשב, מה הוא "מחיר הכולל" יש לבדוק: מהן עלויות הישירות של חדר ללילה במלון, מהן עלויות הנלוות, אם יש (למשל, השכרת רכב , חניה, אוכל וכו') ומהן עלויות הסמויות של המקום. (למשל, הוצאות דלק לרכב, הוצאות נסיעה בתחבורה ציבורית , זמני נסיעה, זמני בילוי וכו'). לידיעתכם, מיקום הגאוגרפי של כל מלון ניתן למצוא די בקלות, בעזרת המפה(פיצ'ר "Show on map"), שיש כמעט בכל מונעי החיפוש של מלונות. כמו כן, את בדיקת של "מחיר הכולל", אפשר לבצע בעזרת טבלת האקסל פשוטה, שמאפשרת לא רק לחשב את עלות הכוללת של כל מלון ,אלא גם עוזרת לבצע השוואת מחירים בין מלונות שונים על בסיס "מחיר הכולל" של כל אחד מהם. חשוב להבין, בחירת מיקום הנכון של המלון, יכולה לחסוך לכם הוצאות מיותרות ולהפך, בחירה הלא נכונה של המיקום, רק תגרום לחוסר נוחות והוצאות המיותרות.
לסיכום:
לא משנה באיזה דרך, כלים ,שיטה או טיפים אתם תבחרו להשתמש להוזלת הוצאות שלכם של מלון. מה שבאמת חשוב, שזה יהיה לכם פשוט, קל ונוח לביצוע והעיקר שזה אכן יצמצם את ההוצאות שלכם.