הזמנת מלון בחו''ל

איך להשוות מחירים של מלונות בחו"ל?

()

איך לעשות השוואת מחירים של מקומות לינה בחו"ל?

נקודת האיזון

תוכן עניינים:


מהי המטרה של השוואת המחירים?

בחירת מטרה

כוכבית מי לא שמע על המלצה להשוות מחירים בכל תהליכי רכישה? נכון, השוואת המחירים, זה דבר חיוני וכדאי, כדי לקבל מוצר או שירת במחיר הוגן ומקובל, אבל מהי באמת מטרה של השוואת מחירים? רוב האנשים, עושים את השוואות המחירים בין הצעות מחיר של מגוון מקומות לינה, (בתקווה למצוא הצעה יותר זולה), כדי לחסוך בעלויות של מקומות לינה שלהם בחו"ל בזמן הטיול (שזה חלק די מכובד של הוצאות טיול לחו"ל).אבל, בהשוואת המחירים של מקומות  לינה, האם בחירת מקום לינה הזול ביותר, בהכרח מבטיחה לכם גם צמצום בהוצאות? האם תמיד הצעה שלכאורה נראית זולה, היא באמת כדאית מבחינה כלכלית וחוסכת לכם כסף?

כוכבית הניסיון מראה, שכאשר קובעים כמטרה, מציאת הצעת מחיר זולה עם מחיר הנמוך ביותר, אז ברוב המקרים, הצעה כזאת לא תחסוך לכם בהוצאות ולעיתים אפילו עלולה גם להגדיל את ההוצאות(בצורה ישירה או עקיפה). לכן נשאלת שאלה, האם מטרת של השוואת מחירים, צריכה להיות רק הוזלת מחיר הישיר של מקום לינה או שמטרת השוואת המחירים צריכה להיות גם צמצום של כל ההוצאות, הקשורות לבחירת מקום הלינה? לדעתי ,התשובה היא די ברורה. לכן, חשוב לא רק להשוות את המחירים הישירים של כל ההצעה, אלא גם לדעת איך נכון לעשות השוואת המחירים ומהי דרך הנכונה, להשוואת הצעות מחיר של מגוון מקומות לינה?


מהי הדרך של השוואת המחירים?

בדיקת כדאיות הלוואה

כוכבית חשוב לזכור, שההצלחה בחלק הגדול מהמשימות שאנשים שקובעים לעצמם תלויה לא רק בבחירת מטרה הנכונה ,אלא גם בבחירת הדרך הנכונה, להשגת המטרה הזאת. לכן גם בתהליך של השוואת המחירים חשוב לבחור את הדרך את לעשות השוואה מחירים בצורה יעילה מקסימלית, כדי לקבל תוצאות הטובות ביותר. האם זה מה שבאמת קורה בפועל, בקרב מטיילים שמחפשים מקומות לינה? לצערי הרב, זה לא המצב בפועל.

כוכבית היום, ברוב המקרים(מסיבות כלשהן), רוב האנשים בצורה טבעית ואינטואיטיבית מתמקדים רק במחיר (יותר נכון במספרים) שמופיע באתרי האינטרנט, באלוני מחירים, בעיתונים, בטלוויזיה או בקבוצות של פייסבוק או וואטסאפ, וכמעט לא שמים לב לכל הפרמטרים והתנאים הנלווים אחרים שיכולים להעיד על רמת היעילות של הצעה, עד כדי לפסול אותה כלא משתלמת.

כוכבית כמובן, רוב מומחי השיווק,(כולל גם בתחום התיירות, מלונאות ושווק מקומות לינה למטיילים), מכירים את התכונה הזאת של אנשים להתמקד רק סביב מחיר הבסיסי והנמוך ביותר (כלומר לשים לב רק על מספרים שמופיעים) ומנצלים את זה כך, שמציגים ללקוחות מחירים הבסיסיים ביותר, ללא תוספות של עלויות, שבכל זאת, אתם תצטרכו לשלם בצורה ישירה או עקיפה במחיר או עלות הסופיים. כתוצאה מכך, רוב הגדול של לקוחות נופלים במלכודת של "מחיר הנמוך".

כוכבית בנוסף, לפעמים למחירים הזולים יש גם עלויות הסמויות, שאף אחד לא מחשב אותם בתהליך הרכישה ועלויות הסמויות האלה יכולים להפוך את רכישה הזולה ביותר ליקרה ביותר. לכן ,כאשר עושים השוואת מחיר אמתית ורוצים לחסוך באמת, חשוב לעשות את ההשוואה בדרך הנכונה ובצורה הנכונה.


מה זה השוואת מחירים בדרך נכונה?

כוכבית מה זה השוואת מחירים בדרך הנכונה ומה זה השוואת מחירים בצורה הנכונה? על מנת להשוות הצעות מחיר של מגוון מקומות לינה בצורה נכונה, ההשוואה חייבת להתבצע באותם ערכים שווים. כלומר, כאשר עושים השוואה נכונה, אז לא משווים רק את המחיר הבסיסי של הצעה אחת מול מחיר הבסיסי של הצעת השנייה החלופית, אלא בודקים ומשווים את עלות הכוללת של כל אחד מהצעות האלה. על מנת שתוכלו להשוות את עלות הכוללת של הצעות, יש לבחור דרך הנכונה להשגת נתוני של עלות הכוללת של כל הצעת מחיר.

כוכבית אז מה היא דרך הנכונה להשגת נתוני עלות הכוללת של כל הצעת מחיר? 1)דבר ראשון צריך להחליט מה הפרמטרים (מרכיבים) שחשובים לכם בבחירת מקום לינה, 2) דבר שני חשוב להחליט מה ממרכיבים החשובים אלה, הם דברים קריטיים עבורכם? 3) לאחר מכן, צריך לדעת ממה מורכבת כל אחת מהצעות המחיר? 4) אחרי בדיקת של מרכיבים בכל הצעה, יש  ולסנן את הצעות שלא עונות לדרישות שלכם, 5) בשלב הבא יש למיין ולחשב עלויות (עלות הכוללת)של הצעות שנשארו אחרי מיון. על מנת לחשב את העלויות, צריך לדעת איך אפשר לעשות זאת בצורה הפשוטה ויעילה (בעזרת איזה כלים?). בעצם, זאת הדרך הנכונה, כדי להשיג נתוני של עלות הכוללת, על מנת לעשות השוואה בצורה נכונה.

כוכבית חשוב לציין, בשוק העולמי כיום ישנם מגוון אתרים וכלים שכביכול אמורים לחפש ולעשות השוואת מחירים של הצעות שתבחרו, אך לצערי הרב, ברוב המקרים הם מבצעים השוואת מחירים הבסיסיים, ללא להתחשב במרכיבי עלויות הנלוות או סמויות ולכן התוצאות של השוואת כאלה הן במקרה הטוב רק חלקיות וברוב המקרים הן מטעות את הלקוחות. דבר נוסף שחשוב להבין, שבנוסף לעלויות של כל מרכיבי הצעת המחיר (גם ישירות וגם נלוות), ישנם גם גורמים נוספים שיכולים להשפיע על מחירים של הצעות שונות. יתרה מזאת, חלק מגורמים אלה, בכלל לא מוכרים לאוכלוסייה רחבה.

כוכבית כמו כן, מגמה של מספר שנים האחרונות, לחפש הצעות הזולות דרך קבוצות ברשתות חברתיות שכביכול מצעים הצעות("דילים") הכי טובות. (כביכול, אלו הצעות שכבר נבדקו ושנעשתה להן השוואת מחירים ). הבעיה היא שבבדיקה מתגלה תמונה אחרת והפוכה לגמרה. לעיתים, ההצעה ה"זולה" בבדיקה מתגלה כיקרה או משעומד מאחורי קבוצה הזאת ,זה בכלל סוכן המכירות שמנסה למכור דיל שלו ללקוחות.

כוכבית חשוב גם לשים לב, שמחירים שאתם מקבלים במסגרת  פעילות השיווקית (כמו: מחירים של מבצעים, דילים של אתרי מכירות  באינטרנט וסוכני נסיעות, החנות של חברי מועדון), הן לא בהכרח במחירים הזולים ביותר, כברור מאליו. כדאי מאוד, לא להסתמך רק על "שילוט" בחוץ , אלא גם להשוות את כל הצעה כזאת , כדי לבדוק האם עלות הכוללת של דיל במבצע או בהנחת חבר מועדון, היא אכן עלות המשתלמת ביותר.

כוכבית חשוב להבין, שרק כאשר עושים השוואת מחירים בצורה הנכונה ובדרך הנכונה (עם כל הבדיקות והתחשבות בכל הגורמים), ניתן באמת להשיג תוצאות טובות של השוואת מחירים לחסוך בהוצאות מקומות לינה.


מה זה השוואת מחירים בצורה נכונה?

כוכבית מה זה השוואת מחירים בצורה הנכונה? כפי שכבר ציינו, על מנת להשוות כל הצעת מחיר בצורה נכונה(יעילה), חשוב להבין, שהשוואת מחירים זה לא רק תהליך של השווה פשוטה בין מספרים שמופיעים בהצעות המחיר, ובחירת מספר הקטן ביותר, אלא זה תהליך של בחירת הצעת מחיר בצורה מושכלת, כשהצעה מתאימה לכם מכל הבחינות, עונה לכל דרישותיכם בצורה מקסימלית והיא גם במחיר המקובל. אז מה כדאי לעשות כדי להשוות הצעות בצורה נכונה וכדי לא לפול במלכודת של "מחיר הנמוך"? התשובה היא להשוות לא רק את מחיר הפשוט(הבסיסי), אלא להשוות את עלות הכוללת של כל המרכיבים בכל אחד מהצעות המחיר.

כוכבית חשוב להבין, כל נתון של עלות הכוללת הוא פרמטר שמאוד ספציפי רק עבורכם. כמו כן, זה פרמטר שמאוד אינדיבידואלי ותלוי בהעדפות, רצונות ,בחשיבות כל מרכיב עבורכם או בחשיבות מרכיב ספציפי עבור טיול מסוים ,לכן פרמטר של עלות הכוללת יכול להשתנות  ממטייל אחד למטייל האחר. הרי המרכיבים שחשובים לאחד בטיול מסוים, לא בהכרח חייבים להיות חשובים גם למישהו אחר, בטיול שלו.

כוכבית על מנת לבדוק מהי עלות הכוללת של כל הצעת מחיר, יש לעשות מספר בדיקות שיבדקו: מהם מרכיבים החושבים עבורכם ספציפי בטיול מסוים, מהם המרכיבים של כל אחת מהצעות שמצאתם או קיבלתם, ומהם עלויות(ערכים) של כל אחד מהמרכיבים החושבים עבורכם ספציפי, בכל הצעה. לדוגמא עלות החניה שיש במלון ,לאנשים שמטיילים בלי רכב היא לא חשובה ושווה ל-0,ולהפך עלות (ערך) של חניה במלון ללא חניה, לאנשים שמטיילים עם רכב, שווה לעלות של חניה בחוץ למלון. כלומר חשיבות המרכיב בעלות הכוללת תלויה בכם ובטיול שלכם.


מהם מרכיבים החשובים עבורכם בכל הצעת מחיר?

מה כדאי לבדוק לפני ביצוע השוואת המחירים?

חשוב על מנת להחליט מה כדאי לבדוק בכל הצעת מחיר, יש לעשות מספר בדיקות:

פלוס דבר ראשון, יש לבדוק ולרשום, מהם הצרכים והדרישות שלכם למקום הלינה, הנדרשים בטיול ספציפי הזה?(מה אתם מחפשים עבור טיול מסוים הזה? איזה פרמטרים, מרכיבים ותוספות נדרשים לכם במקום לינה לטיול ספציפי הזה?).תזכרו שדרישות יכולות להשתנות מטיול ספציפי אחד לטיול מסוים אחר, בהתאם לתכנון הטיול שלכם.

פלוס לאחר מכן, יש להחליט איזה המרכיבים ותוספות הנדרשים בטיול ספציפי ,הם החשובים וקריטיים עבורכם בכל הצעת מחיר?(מה הן נקודות הקריטיות: בחיפוש, מיון וסינון הצעות מחיר של מקומות לינה?)

פלוס אחרי מציאת(קבלת) הצעות מחיר ,יש לבדוק ולרשום  בכל הצעת מחיר: מה כלול במחיר הגבוה(היקר) ומה לא כלול במחיר הנמוך(הזול)? כלומר, יש לבדוק מהם מרכיבים ותוספות של כל אחד מהצעות המחיר ולמיין אותם בהתאם.

פלוס אחרי זה, חשוב לבדוק איזה מהצעות, אכן עונות לדרישותיכם הספציפיות וכוללת מרכיבים הקריטיים עבורכם בטיול. כלומר, יש לבדוק האם דברים שחסרים במחיר הנמוך, הם אכן קריטיים עבורכם? כמו כן, כדאי גם לבדוק  האם דברים שכלולים במחיר הגבוה, הם מיותרים וניתן לוותר עליהם? יתרה מזאת, חשוב גם לבדוק כמה יעלו לכם דברים שכלולים במחיר או להפך חסרים במחיר, במידה ותצטרכו לשלם עליהם בעצמכם בנפרד בחוץ? זאת אומרת, יש לבדוק ולסנן את הצעות מחיר שלא עונות לדרישותיכם (חסרים בהם מרכיבים הקריטיים והשגת מרכיב קריטי החוסר בצורה עצמאית בחוץ, יכול לייקר בהרבה את העלות הכוללת).

פלוס לאחר מיון וסינון של כל ההצעות שמצאתם או קיבלתם, יישארו לכם, (פחות או יותר) רק הצעות עם מרכיבים הנדרשים עבורכם בטיול (וגם הצעות שחלק ממרכיבים בהן ניתן להשיג בחוץ בנפרד , במחיר הסביר). להצעות שנשארו אחרי סינון , ניתן לחשב את עלות הכוללת של כל אחת מהצעות מחיר ולהשוות את עלות הכוללת בין ההצעות השונות , כדי להחליט איזה הצעה מתאימה לכם ביותר מכל הבחינות ומחיר.

חשוב למה בדיקות האלה חשובות ? הסיבה היא, כדי להבין מהי עלות הכוללת האמתית עבורכם, של כל הצעת מחיר. חשוב לזכור, לעיתים, מה שלכאורה נראה לכם במחיר יותר נמוך, כזול יותר ומאוד כדאי, בפועל יכול לעלות לכם יותר יקר מהמחיר הגבוה (שפסלתם במבט הראשוני), אם פתאום תרצו להשיג איזשהו מרכיב או תוספת  שירות בנפרד בצורה עצמאית, בחוץ ממקום לינה. להלן מספר דוגמאות לחלק ממרכיבים והתוספות האפשריות (שימו לב, ניתן לעשות בדיקה לכל מה שמעניין ורלוונטי עבורכם), לצורך הבנת משמעות הבדיקות:


ארוחת בוקר במקום לינה

ארוכת בוקר במלון

פלוס לדוגמא, התוספת של ארוחת בוקר במקום לינה לכאורה מייקר הצעת מחיר של החדר, אבל בבדיקה ניתן לראות שזה חוסך לכם הוצאות בצורה עקיפה. למשל, חדר מלון שכולל ארוחת בוקר(מאוד טובה ומגוונת, שיכולה להשביע אותכם עד ארוחת הערב) יכולה לעלות לכם בממוצה כ- 11€-21 יותר לאדם בלילה, אבל ארוחת הבוקר (באותה רמה), בבית קפה  בחוץ, יכולה להגיע גם ל- 40-60€ לאדם, וזה גם לא כולל טיפים. אז מה עדיף? וזה לא רק עניין של הכסף. בנוסף, אפשרות של ארוחת בוקר במלון(מקום לינה) חוסכת לכם המון זמן למגוון פעולות מיותרות: לחיפוש מקום לארוחת הבוקר בחוץ, זמן הגעה וחזרה למלון מקום הזה, ואולי עוד הוצאות הסמויות.


חניה במקום הלינה

undergraund parking

פלוס דוגמא נוספת, היא עלויות של חניה במקום הלינה שלכם, במידה ואתם מטיילים עם רכב. לכאורה התוספת הזאת, מייקרת את מחיר המלון, אבל ברוב המקרים, עלות החניה במלון היא יותר זולה מאשר עלויות חניה בחוץ, ואם במילא אתם חייבים חניה כדי לחנות רכב שלכם, אז עדיף וכדאי לעשות זאת במלון, מאשר בחניה עירונית או פרטית בחוץ. למשל, בדרזדן בגרמניה, חניית רכב יומי עלה לנו במלון 6.5€ ליום(24 שעות), לעומת מחיר חניה בחוץ  במרכז העיר שמחיר היומי(24 שעות)  של חניה היה 42€.


חשוב בנוסף לתוספות המוחשיות (כמו ארוחת בוקר ,חניה, בריכה, עלויות ספא, אחסון מזוודות וכו') שניתן לכמת ולחשב עלויות שלהם בנפרד, ישנן גם תוספות ומרכיבים הלא מוחשיים, שלא ניתנים לחשב או לכמת אותם ,אבל הם יכולים לעלות לכם בהרבה כסף, זמן, בריאות וגם בשקט הנפשית שלכם.

מיקום גאוגרפי של מקום הלינה

טיול תרמילים לחו''ל

פלוס למשל, מרכיב של מיקום גאוגרפי של מקום הלינה, ביחס למקומות האטרקציה המרכזיים. כידוע מלון (או כל מקום לינה) שהוא נמצא קרוב למקומות האטרקציה(למרכז ההיסטורי של העיר, לחוף ים, לפארק ילדים וכו')יכול להיות יותר יקר מהמלון שנמצא בפרוורי העיר, אבל זמן שתבזבזו כדי להגיע מפרוורי העיר למקומות האטרקציה(במקום זמן שיכולתם לנצל לביקור והבילוי באטרקציות), כסף שתשלמו על דלק ועל חניה או על תחבורה ציבורית (כדי להגיע מפרוורי העיר למקומות אטרקציה), העצבים שלכם לחיפוש דרכים איך להגיע למקומות האטרקציה וכו', כל אלה גם מהווים סוג של עלויות הסמויות, שלא תמיד מתחשבים בהם, אבל כדאי מאוד לקחת אותם בחשבון.


האופציה של שירותי דלפק 24/7 במקום הלינה

דלפק קבלה(ריספשן) במלון

פלוס עוד מרכיב לא מוחשי הנוסף, שמאוד חשוב כאשר עושים השוואת המחירים, הוא קיום האופציה של שירותי דלפק 24/7 או אפשרות של הכניסה במלון בשעות הלא רגילות , שיכולה לחסוך לכם גם לא מעט הכסף. הסיבה היא שבעידן של טיסות הלואו קוסט, שהרבה פעמים הטיסות נוחתות בשעות הלילה המאוחרות, ולכן במקרים כאלה נדרשת לכם אפשרות של כניסה מאוחרת (אחרי שעה 19:00) למקום הלינה.(כדי לא לשלם על לילה במלון בשדה תעופה, שזה גם עלול להיות עלות הנוספת ומיותרת).


אופציה של הביטול ההזמנה במקום הלינה

משא ומתן מוצלח

פלוס כמו כן, בבחירת מקום לינה, אפשרות של הביטול ההזמנה שלכם (עד תאריך מסוים), היא יכולה להיות מאוד קריטית במקרים בלתי צפויים. מצד אחד זה מרכיב שמייקר את ההצעה ב 10-15%, אבל מצד השני הוא גם יכול לעזור לכם ולחסוך  לא מעט הכסף בעת הצורך.

חשוב לכן, כאשר מבצעים השוואת הצעות של מקומות לינה שונות, עם מרכיבים ותוספות שונים, יש לקחת בחשבון לא רק מחיר נטו, אלא  גם מה עומד מאחורי מחיר הזה .כלומר, מה כולל המחיר ואיזה יתרונות כל מרכיב או תוספת  נותנים לכם.


מהו התהליך של השוואת המחירים?

איך לחשב ולהשוות את הצעות המחיר של מקומות לינה?

מה זה ולמה?

כוכבית כפי שציינו, חשוב לזכור, שהשוות המחירים בין הצעות מחיר השונות יכולה להיות יעילה, רק בתנאי כאשר עושים השוואה בין אותם ערכים(עלות הכוללת של כל הצעה המחיר), כלומר בין הצעות מחיר הזהים במרכיביהם. זאת אומרת, יש להשוות מחירים רק של הצעות עם אותם פרמטרים, מרכיבים ותוספות. (במילים פשוטות משווים בין תפוחים לתפוחים ולא בין תפוחים ואגסים).

כוכבית לכן, כדי להשוות בין ההצעות השונות, 1) קודם חשוב להביא את כל ההצעות לאותם ערכים של מדידה, כדי שיהיה לכם קל להשוות. אז איך ניתן להביא את כל הצעות שונות ומגוונות לאותם ערכים? 2) כדי לקבל אותם ערכים בכל הצעה, יש לבודד ולהדגיש כל המרכיבים החשובים עבורכם בכל הצעה (בטיול הספציפי). 3) בנוסף, יש לציין עלות של כל מרכיב החשוב כזה בכל ההצעה. 4) לאחר מכן, יש לחשב ס"כ של כל עלויות(ערכים) לכל המרכיבים החשובים.

כוכבית האם תהליך הזה הוא מורכב ומסובך לביצוע? התשובה היא חד משמעית ממש לא! כל אחד יכול לעשות זאת, מה שנדרש לך, זה רק לדעת איך אפשר לכמת נתונים ולחשב את כל העלויות, בצורה פשוטה וקלה, ובשביל זה יש לכם כלי הכי פשוט שרבים מכירים מבית הספר-טבלת אקסל. מניח שסיבה לבחירת שיטה טבלאית היא די ברורה. הטבלה מאפשרת לבחור ולבודד רק מרכיבים הנדרשים ספציפי, בטבלה יותר קל להכניס עלויות עבור כל מרכיב ולחשב ס"כ עלויות של הצעה. בנוסף, בעזרת הטבלה ניתן  לראות תוצאות של מספר הצעות בבאת אחת ובאותו מקום מקום וכמובן בצורה כזאת יותר קל להשוות ולבחור אופציה המתאימה ביותר.


איך עושים השוואות בשיטה טבלאית?

כלים לניהול תקציב משפחתי

כוכבית כפי שציינו קודם, על מנת שתוכלו להשוות את עלות הכוללת של כל אחת מהצעות שתקבלו או תמצאו, וכדי שיהיה לכם קל ונוח לחשב ולבצעה את ההשוואות, כדאי לכם לעשות השוואות בשיטה טבלאית. היתרון המובהק של שיטה טבלאית, שהיא מאפשרת לבחור ולבודד רק מרכיבים הנדרשים ספציפי לבדיקה בטיול מסוים. בנוסף, השיטה מאפשרת לראות, לחשב את כל הגורמים, מרכיבים ותוספות ואת כל עלויותיהם במקום אחד עבור כל הצעה בנפרד ולהשוות בין כל התוצאות בטבלה אחת.

כוכבית מה שנדרש לכך, זה רק לבנות טבלה קטנה ופשוטה באקסל, להכניס לטבלה כל הפרמטרים הנדרשים: את כל הגורמים, מרכיבים ותוספות שרוצים להשוות בטבלה, ולרשום עלויותיהם של כל אחד , ליד כל מרכיב או תוספת. כמו כן, במקרה של חוסר ערכים של עלויות למרכיב או לתוספת מסוימים, ניתן לעשות הערכה גסה של עלויות למרכיבים כאלה, המקורבת למציאות או לבדוק באינטרנט את עלות המדויקת.

כוכבית להלן טבלה לדוגמא בלבד, לצורך חישוב והשוואת עלות הכוללת של כל חלופה בין מספר החלופות. לפי טבלה ניתן לראות, שלעיתים חלופה שמחיר נטו שלה יותר זול (610€) לעומת חלופה היקרה(800€), בחישוב של עלות הכוללת, יכולה להיות יותר יקרה בפועל ,מאשר השנייה . כמובן ,שזאת טבלה הכי פשוטה וכל אחד יכול לשפר אתה לעצמו לפי הצרכים שלו או עבור חישוב המדויק יותר.

טבלה להשוואת עלות הכוללת של מלון

כוכבית אז למה נכון וכדאי לעשות השוואת מחירים דווקא בשיטה טבלאית ולא באתרים של "השוואת המחירים" המפורסמים? הסיבה היא, שתוצאות של השוואת המחירים באתרים של "השוואת המחירים" המפורסמים, הן ברוב המקרים לא משקפות את השוואה אמתית של כל העלויות הנדרשות , מכיוון שאתרים אלה, לא משוות לפי פרמטרים הנדרשים ,אלא רק לפי מחיר נטו של כל הצעה, ולכן התוצאות הן בהתאם לכך.


מהם הדברים שכדאי לדעת לפני ביצוע השוואת המחירים?

יש לי שאלה

חשוב חשוב לשים לב ולזכור: שלא תמיד כל הצעות "הזולות" שאתם רואים באתרי האינטרנט ,במנועי חיפוש, ברשתות חברתיות, באתרים ואפליקציות להשוואת מחירים וכו' ,הן אכן הצעות עם מחירים סופיים, אטרקטיביים ואמתיים. להלן מספר נקודות החשובות שכדאי לדעת לפני ביצוע השוואת המחירים :


1.מהם המנועי חיפוש ,אתרים ואפליקציות להשוואת המחירים של מקומות לינה?

איך להזמין מלון בחו''ל

כוכבית לפני שתחליטו באיזה אתרים או מנועי חיפוש, מתאים לכם ביותר לחפש ולהשוואת המחירים, חשוב שתדעו ששוק של שירותי התיירות המקוונים בעולם נשלט על ידי 2 תאגידים: בוקינג (Booking.com) ואקספדיה (Expedia). הקהל הרחב לא תמיד מודע לכך, אבל הרבה מאתרי השוואות מחירי שירותי תיירות באינטרנט נשלטים למעשה על ידי שתי חברות דומיננטיות: Priceline, שמחזיקה ב-Kayak ,Momondo ,Booking.com ,Agoda ,Hotels Combined וחברת Expedia שמפעילה את Hotels.com, Travelocity, Trivago ואחרים. אחריהן עומדת TripAdvisor, שבנוסף לטיפים לתיירים החל להציע גם הוא טיסות ומלונות.

פלוס חשוב לציין, בשלב הראשון, לצורך חיפוש ובדיקה הראשונית של הצעות השוק (על מנת שלא יהיה לכם היסטוריית חיפושים במנועי חיפוש של מקומות לינה), ניתן להשתמש באתרים כמו –Google Flights וב-Skyscanner.

פלוס לאחר בדיקה ראשונית שביצעתם באתרי -Google Flights וב-Skyscanner, ניתן כבר לבדוק באתרי חיפוש והשוואה אחרים, שחלקם ציינו  קודם. כמו למשל Booking.com, Hotels.com, Kayak ,Momondo ,Travelocity, Trivago ,Agoda ,Hotels Combined אחרים. לנוחיותכם בעמוד שלנו ריכזנו מנועיי חיפוש עם קישורים לכל אתרים אלה , כדי תוכלו לבחור איפה להזמין מלון בחו”ל שמתאים לטיול? 

פלוס כמו כן, בנוסף למנועי חיפוש ואתרים שהצגנו למעלה, ניתן להשתמש גם בתוספים לגוגל כרום, שתפקידם לחפש ולבדוק (במקביל לחיפוש שלכם באחד מאתרים או מנועי חיפוש) ולהציג לכם בצורת הודעת Pop-up את המחירים של אותו מלון שחיפשתם באתרים שונים אחרים, כדי שתראו את המחירים אצל מתחרים. לדוגמא, תוספים לגוגל כרום כמו-RatePunk או Hotel Ninja, שכביכול “עושים השוואת מחירים” במקביל ואתם מקבלים הודעת בצורת Pop-up שמראה לכם הצעות אצל מתחרים בזמן החיפוש.

פלוס בנוסף, ניתן גם לפנות לשירות של אתר Pruvo,כדי שהם יעשו עבורכם מעקב לשינויי המחירים בהזמנה שלכם ובמידה וירד המחיר, אז הם ימליצו לכם לבטל את הזמנה הישנה ולעשות הזמנה חדשה במחיר מוזל.


2.לֹא כָּל הַנּוֹצֵץ זָהָב הוּא

חשוב למשל, כאשר אתם משווים אותו מקום לינה באותם תאריכים, עם אותה כמות החדרים ופרמטרים אחרים, לעיתים באתרים של מנועי חיפוש ואתרי ספקים שונים, אתם יכולים לגלות הפרשי במחירים שמושכים את העין ולכאורה נראים כמחירים טובים וכדאיים להזמנה. אך למעשה,(ברוב המקרים) זה רק הטעיית הלקוח וכאשר אתם מתחילים לבצע הזמנה ולבדוק, פתאום אתם מגלים שמחיר הזול הזה, לא כולל הרבה מרכיבים ותוספות כמו: אפשרות ביטול הזמנה, לא כולל ארוחת בוקר ולא כולל מסים עירוניים או אפילו מע"ם וכו' ומחיר הכולל(הסופי), פתאום יכול להיות יותר יקר ולא כדאי בכלל. הסיבה לכך טריק שיווקי, כאשר הספק בכוונה "מקלף" את המחיר עד למינימום של מחיר הבסיסי שלא כולל כלום(לפעמים אפילו ללא מע"ם), על מנת למשוך תשומת לב של הלקוחות הפוטנציאליים שיבקרו באתר ויזמינו דרכם.(לכן, תמיד צריך לבדוק אותיות הקטנות).

חשוב שימו לב. באופן כללי, כברירת מחדל, ברוב אתרים של השוואת מחירים ומנועי החיפוש למקומות לינה (למשל כמו: Trivago, Expedia, Booking.com Hotels.com, Skyscanner ,Agoda Hotels Combined), המחיר שמופיע באתרים, הוא אופציה של מחיר הבסיסי ביותר שלא כולל רוב התוספות. לכן, חשוב לשים לב לזה ולא ללכת רק אחרי מחיר הזול ביותר, עם מספר הקטן ביותר (חשוב לזכור: אין ארוכות בחינם). שימו לב, גם  באתרים כמו Hotels Combined או Pruvo או בתוספות לגוגל כרום כ-Ratepunk , מציגים את הצעות הזולות, הבסיסיות, וכברירת מחדל משווים רק בין מחירים הבסיסיים ללא תוספות ולכן כדי להשוות מחירים אתם צריכים להגדיר נכון, מה נדרש לכם להשוואה(וגם אז עדיין כדאי לבדוק שהשוואה היא באותם נתונים).

חשוב עוד טריקים שיווקיים(כדי למשוך תשומת לב של לקוחות) שמאוד נפוצים  במיוחד בערוצי שיווק דרך קבוצות של רשתות חברתיות ודרך קבוצות מכירה בוואטסאפ, כאשר רושמים מחיר מסוים, אבל באותיות הקטנות רשום הוא רלוונטי רק ליום הפרסום ההודעה, ובפניה בפועל המחיר יכול להיות לא אקטואלי ויותר יקר. כמו כן, בהודעות בקבוצות כאלה יכול להיות גם כתוב המיר בסיסי או החל ממחיר הזה ולמעלה. כמובן ברוב הצעות האלה, אין הרבה פרטים לגבי מרכיבים וכדי לקבל תמונה אמתית, יש לפנות למנהלי קבוצה ולעיתים מחיר הסופי של הצעה יכול להיות די יקר מהזמנה עצמאית. 


3.האם ניתן להשוות מחירים של "דילים" בקבוצות של רשתות חברתיות?

(קבוצות מכירה וואטסאפ ופייסבוק ואינסטגרם).

שיווק ברשתות חברתיות

כוכבית על פי ניסיון שלי בקבוצות של "דילים" ממוקדי לקוחות, כמעט ואין אפשרות להשוות ולבדוק את הצעות מחיר של "דיל", האם הוא אכן זול, בגלל מספר סיבות:

חשוב למשל, בגלל ש"דילים" אלה, הם אקטואליים רק מוגבלים לזמן מסוים (תמיד רשום באותיות הקטנות שהמחיר נכון רק ליום הפרסום הודע ויכול להשתנות .בנוסף, גם בגלל שיכול להיות רשום שזה רק מחיר הבסיסי ויכול להשתנות בהתאם לתוספות אם תבחרו( למשל, מחיר דיל החל מסכום X).

חשוב כמו כן, שיטת הצעת של קבוצות "דילים" אלה, היא: "Take it, or leave it". אני לא טוען שהצעות שם רק יקרות ואין משהו זול, אבל כמעט ולא ניתנות להשוואת מחיר אמתי של עלות הכוללת ,ניתן רק להשוות מחיר נטו. יתרה מזו, בבדיקה אפילו של מחירי נטו לעיתים במנועי חיפוש יש הצעות יותר זולות.

חשוב להתאגדויות של לקוחות לקבוצות קניה/מכירה, לכאורה אמור להיות כח המיקוח, מול מוכרנים וספקים  כדי להשיג מחירים זולים יותר, אך בפועל בארץ זה הפוך. להפתעתי, מאחורי חלק הגדול של קבוצות דילים ברשתות החבריות, עומדות חברות של סוכני הנסיעות בארץ.

כוכבית לדעתי קבוצות כאלה, יותר מתאימות לאנשים שלא מעוניינים בחיפושים והשוואת מחירים בצורה עצמאית (מחוסר זמן או כל סיבה אחרת).


4.האם כדאי להשוות מחירים של מבצעים, דילים, החנות של חברי מועדון?

מצב השוק

חשוב באופן כללי, על מנת להיות בטוח שלא "עובדים" עליכם ואתם באמת קיבלתם הצעה אטרקטיבית , עם הוזלות משמעותיות במחיר ובהוצאות, תמיד כדאי לבדוק את כל הצעה ה"אטרקטיבית" כזאת (אפילו אם רשום שמחיר מוזל). חשוב לבדוק, האם הטבה שקיבלתם בהצעה (בצורות של: הוזלה, הנחה, מבצע או הנחת חבר מועדון), היא אכן מורידה משמעותית בכל הוצאות של מקומות לינה או שהיא מהווה רק "כיסוי", שמיועד להסתיר ממכם את עלות הכוללת הסופית, שהיא גבוה יותר.

חשוב היום בתחום השיווק ,קיימים לא מעט טריקים, על מנת למשוך את תשומת ליבם של הלקוחות ולמכור להם מוצר או שירות כלשהו. כחבר מועדון (במספר מועדונים של צרכנות) וכחבר במספר קבוצות(ברשתות חברתיות) בתחום התיירות, בכל הצעות "המוזלות" כביכול, תמיד ישנם תנאים, מגבלות ועלויות הסמויות, שיכולות להפוך את עלות הכוללת של הצעה כזאת, כבר לא כדאית ויותר יקרה מהמחיר הרגיל.


5.מהם גורמים הסמויים שמשפיעים על הצעת המחיר?

(איך זה ייתכן שיש 2 הצעות שונות לחיפוש באותו אתר ובאותם פרמטרים?)

אלטרנטיבה

כוכבית חשוב לציין, שבנוסף, להבדלי מחירים בגלל המרכיבים ותוספות שונות שכלולים במחיר (או לא כלולים במחיר) ,ישנם גם בהפרשי מחירים בהתאם לגורמים נוספים הלא קשורים למרכיבים וחלקם אפילו סמויים, שרוב האנשים לא מודעים עליהם:


בחירת המועד להזמנת למון

חשוב למשל, בהתאם לרמת ביקושים למקום לינה מסוים במועד מסוים. כפי שכבר ציינו (בפוסט: מתי כדאי להזמין מלון לטיול בחו"ל?), לרמת המחירים בהצעות מחיר, משפיעים שינויי ביקושים במהלך השנה (חורף/קיץ, חגים וכו') וגם שינויי ביקושים במועד חיפוש והזמנת מקום לינה. 


חשוב למשל, בהתאם לזיהוי הפרופיל של משתמש בחיפוש והזמנת מקומות לינה. (רוב מנועי חיפוש מבקשים להיכנס לחשבון שלכם באתר, כביכול על מנת לקבל הנחת מועדון, שהיא לא תמיד מהותית). כלומר, כאשר רובוטים של מנועי החיפוש, מזהים את פרופיל המשתמש בעזרת חשבון המשתמש, או בעזרת היסטוריה של חיפושים, או בעזרת קבצי קוקי (במקרה שלא נכנסת דרך חשבון שלך), אז רובוטים של מנועי החיפוש יכולים להציע  2 מחירים השונים לאותו דבר, עבור שני אנשים שונים. יתרה מזאת, במקרה של כניסה בסתר/אינקוגניטו(כמובן ללא כניסה דרך חשבון שלכם ורק לאחר מחיקת קבצי קוקי), לעיתים הלקוח יכול לקבל מחירים יותר זולים, מאשר המחירים שהציעו לו כחבר מועדון או כחבר כמו תוכנית הנאמנות Genius של חברת בוקינג, מכיוון שרובוטים של מנועי החיפוש, לא מזהים את הצרכים שלכם ועל מנת למשוך אותכם, מנסים לפתות אותכם בהצעת מחירים יותר זולים.


חשוב בנוסף, בהתאם לשעת החיפוש (במהלך היום) וכמות הפעמים שבדקתם מקום לינה מסוים התוצאות החיפוש יכולים להיות שונים. זאת מכיוון שמנועי החיפוש מופעלים על ידי רובוטים/בוטים שעובדים בהתאם לאלגוריתמים המתבססים בין היתר על שינויים של מצבי ביקוש. לכן, יש משמעות והשפעה של שעת הניסה למנועי החיפוש וכמות הפעמים שבדקתם מקום לינה מסוים. הסיבה לכך, שבשעות הלילה כאשר רוב הלקוחות פוטנציאלים ישנים, אז מן הסתם יורד כמות הפונים לחיפוש בתוך המערכת ורובוט מזהה את  זה כירידת הביקוש וכמובן המחיר יכול טיפה לרדת, ולהפך אם תבדקו אותו מקום לינה מספר פעמים ברצף, אז רובוט יכול לזהות את זה כעליית הביקוש וכתוצאה מכך יכול לעלות מחיר וזה יגרום לכם תחושת דחף להזמין מייד, לפני עליית המחירים, למרות שזה דווקא אתם שגרמתם לעליית מחירים, כמובן ללא כוונה.


שימושים בטלפון

חשוב בנוסף, בהתאם מכשירים שמשתמשים בחיפוש והזמנת מקומות לינה.(לדוגמא, ישנם הפרשי מחיר בחיפוש באתר בוקינג במחשב הנייח/נייד, בחיפוש באתר בוקינג בטלפון הנייד שלכם, בחיפוש דרך אפליקציית בוקינג בטלפון הנייד).הפרשי מחיר בין הצעות במחשב ולבין הצעות באפליקציה יכולים להגיע עד 10-30%.(חלק גדול ממנועי חיפוש  בינתיים מעודדים לקוחות בעזרת ההנחות שיעברו לגרסת מובייל של מנועים אלה, כדי שאחר כך הם יכלו לזהות את הצרכים של הלקוחות ולתת מחירים בהתאם,(כאשר אתם כבר באפליקציה, הם יכולים לזהות מה חיפשתם, מה צריכים ולעלות מחירי וכמובן באפליקציית מובייל אין אפשרות להיכנס בסתר/אינקוגניטו)


מה הם הצרכים שלכם בתחום קו האינטרנט ביתי?

חשוב כמו כן, בהתאם לכתובת ה IP של המכשיר שלכם (כלומר מיקום הגאוגרפי מאיפה שאתם מחפשים ומזמינים) בחיפוש והזמנת מקומות לינה. למשל יש הבדלי מחיר בין הזמנת מלון בעיר ברשוב (ברומניה) מת"א(ישראל) לבין הזמנת אותו חדר מבוקרשט כאשר אתם כבר ברומניה. לפעמים גלישה דרך VPN יכולה לעזור לפתור בעיה הזאת.


לסיכום:

לסיכום

כוכבית ביצוע תהליך של השוואת המחירים בתחום של מקומות הלינה, מיועד לעזור לכם למצוא הצעת מחיר שעונה לכל דרישותיכם בטיול מסוים ובמחיר המקובל עבורכם. על מנת לבצעה תהליך של השוואת המחירים בצורה נכונה ומושכלת, נדרש  לקבוע מטרה נכונה להשוואת המחירים ודרך הנכונה לביצוע השוואה כזאת. כמו כן, ישנם מספר נקודות החשובות שכדאי לדעת לפני ביצוע של תהליך השוואת המחירים עבור ההצעות בתחום של מקומות הלינה.


עד כמה הפוסט הזה היה שימושי?

לחץ על כוכב כדי לדרג אותו!

דירוג ממוצע / 5. ספירת הצבעות:

אין הצבעות עד כה! היה הראשון לדרג את הפוסט הזה.

מכיוון שמצאת את הפוסט הזה שימושי...

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות!

We are sorry that this post was not useful for you!

תנו לנו לשפר את הפוסט הזה!

ספר לנו איך נוכל לשפר את הפוסט הזה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *