רכישת כרטיסי טיסה לחו"ל: איפה כדאי?
תוכן עניינים:
- איך לבחור מקום לרכישת כרטיסי הטיסה?
- איפה ניתן לקנות את כרטיסי הטיסה?
- מה הם יתרונות וחסרונות של כל אחד מאפשרויות?
- במה תלוי מחיר נטו של כרטיס הטיסה?
- במה תלויה רמת שירות הנלווה, ברכישת כרטיס הטיסה?
איך לבחור מקום לרכישת כרטיסי הטיסה?
מה משפיע על בחירת מקום לרכישת כרטיסי טיסה?
כאשר אתם בוחרים את המקום, איפה או אצל מי כדאי לקנות כרטיסי טיסה לחו"ל, אתם בעצם בוחרים את החברה מסוימת, עם מספר פרמטרים ספציפיים והחשובים עבורכם. למשל, פרמטרים כגון: מחיר כרטיס טיסה נטו(מחיר ללא עלויות נוספות סמויות), שירות שמקבלים לפני רכישה ואחרי רכישת הכרטיסים, נוחות וקלות ביצוע הזמנה(עד כמה הכול ברור, מובן ומהיר), רמת גמישות של טיפול בהזמנתכם(אפשרויות דחיית טיסה, ביטול טיסה, אפשרויות רכישה בתשלומים וכו'), קלות ביצוע השינויים בהזמנה, קלות ביצוע עדכוני הזמנה, אפשרויות הדפסות כרטיסי טיסה, אפשרות העברת מידע לטלפון הנייד ,קבלת כרטיסי טיסה דיגיטליים לנייד, דרכי תקשורת דיגיטליים עם מוכר לפני ואחרי רכישה(מייל, וואטסאפ וכו') וכו'. כל פרמטרים האלה יכולים להיות מאוד אינדיבידואליים, בהתאם לתכנון הטיול שלכם, ולפי דרישותיכם לטיול ולטיסה וכו'.
איך בוחרים רוב האנשים?
יחד עם זאת, רוב האנשים ,ללא קשר איפה הם קונים את כרטיסי הטיסה ,בטעות עדיין ממשיכים לבחור ולרכוש את כרטיסי הטיסה, רק לפי 2 פרמטרים : מחיר הכרטיס טיסה נטו ושירות הנלווה שהם מקבלים תמורת המחיר שילמו. בהתאם לשני פרמטרים האלה, רוב האנשים בוחרים גם את סוג המוכרן שממנו הם הולכים לרכוש כרטיסים. באופן כללי, את כל כרטיסי הטיסה בשוק הטיסות, ניתן לקנות רק אצל שלושה סוגים של מוכרנים: 1)אצל חברות התעופה עצמם 2)אצל סוכני המכירות עם משרדים פיזיים 3)אצל חברות/סוכני מכירות וירטואליים(אינטרנטיים).המחירים והרמת השירות של כל אחד מסוגים האלה תלויה במספר פרמטרים שונים וכתוצאה מכך, לכל אחד משלושת הסוגים של מוכרנים, יש יתרונות וחסרונות מיוחדים.
איך לבחור נכון?
חשוב לציין, בשנים האחרונות ,בעקבות שינויים טכנולוגיים, יש נטייה בקרב מטיילים(במיוחד צעירים), לקבוע את המקום איפה שכדאי לקנות כרטיסי הטיסה, לפי עלות הכוללת של הטיסה (שבדקתם בתהליך של השוואת מחירים), ללא קשר לסוג המוכר. זאת קנייה שבאמת נכונה ומושכלת שמאפשרת לחסוך הוצאות טיסה ולשלם רק לפי תועלת מרכישה עבורכם. אם בהשוואת מחירים הגעתם למסכנה שיש הצעה המתאימה לכם מכל הבחינות (,מחיר, זמן וכו'),אז רוב הסיכויים שתזמינו משם ולא משנה האם זה רכישה ישירה מחברת תעופה, סוכן וירטואלי או פיזי.
איך כדאי לבחור?
לפי כך, נשאלת השאלה ,איך לבחור את המקום איפה שכדאי לרכוש את כרטיסי טיסה? התשובה לשאלה הזאת תלויה בפרמטרים שחשובים עבורכם ומטרת הטיול שלכם. למשל יש אנשים שלא רוצים לשמוע על טיסות לואו קוסט למרות מחיר הזול ומעדיפים שירות ונוחות של חברות הגדולות וטיסות סדירות שטסים ללא שום עצירה בדרך. לאחרים חשובים שמחיר יהיה זול כמה שניתן ולכן הבחירה שלהם חברות לואו קוסט. כמו כן, יש גם אנשים שחשוב להם רמת השירות שהם מקבלים בחברת סוכני נסיעות ויחס האישי שנותנים להם שם וגם עוזרים בבניית הטיול שלהם למרות העמלה שהם ישלמו. בנוסף, לאחרונה, גדלה גם כמות האנשים שבוחרים את מקום הרכישה, לא לפי מחיר נטו או שירות הנלווה, אלא לפי עלות הכוללת של טיסה. במצב כזה, אין אפשרות לקבוע לכולם , איפה הכי כדאי לקנות כרטיסי טיסה , אלא אפשר רק לתת מידע שיכולה לעזור לכל אחד, לבחור את האופציה שהכי מתאימה דווקא לו, בהתאם לדרישות ספציפיות שלו.
איפה ניתן לקנות את כרטיסי הטיסה?
כפיש ציינו, את כל מוכרני של כרטיסי הטיסות בשוק, ניתן למיין לשלוש סוגים של מוכרנים שונים.
חברות התעופה עצמם.
סוכני המכירות עם משרדים פיזיים.
חברות/סוכני מכירות וירטואליים(אינטרנטיים).
המחירים ורמת השירות של כל אחד מסוגים האלה, תלויים במספר פרמטרים שונים וכתוצאה מכך, לכל אחד משלושת הסוגים אלו יש גם יתרונות וגם חסרונות.(תלוי איזה פרמטר חשוב לכם). לפי שתי טבלאות למטה, ניתן לראות שחברות התעופה של טיסות סדירות וסוכני המכירות עם משרדים פיזיים ,נותנים יותר דגש על שירות ולכן רמת השירות שלהן היא ברמה טובה ,אבל כתוצאה מכך, המחיר של כרטיסים הוא גבוה יותר. לעומת זאת, חברות התעופה של טיסות לואו קוסט ושל סוכני המכירות וירטואליים ,נותנים יותר דגש על מחיר ולכן רמת המחירים היא טובה מאוד (המחירים יותר זולים), אבל לצערי, זה בא על חשבון רמת השירות, שהיא משמעותית הנמוכה יותר.
גוף שמוכר כרטיסי הטיסה | רמת מחירי נטו של כרטיס הטיסה | רמת השירות של כרטיסי הטיסה |
חברת תעופה של טיסות סדירות | ![]() ![]() ![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() |
חברת תעופה של טיסות חסך (Low Cost) | ![]() ![]() ![]() ![]() | ![]() ![]() |
חברות/סוכני מכירות וירטואליים(online) | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ![]() ![]() ![]() |
חברות/סוכני המכירות עם משרדים פיזיים | ![]() ![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
גוף שמוכר כרטיסי הטיסה | יתרונות | חסרונות |
חברת תעופה של טיסות סדירות | שירות ברמה טובה | מחיר יחסי יקר |
חברת תעופה של טיסות חסך (Low Cost) | מחיר יחסי זול | רמת שירות נמוכה |
חברות/סוכני מכירות וירטואליים(online) | מחיר זול | רמת שירות בינונית |
חברות/סוכני המכירות עם משרדים פיזיים | שירות ברמה גבוה | מחיר יקר |
מה הם יתרונות וחסרונות של כל אחד מאפשרויות?
1.חברות התעופה
אלה חברות התעופה שונות שבעצמם מבצעות את הטיסות בין היעדים שונים. מדובר על כל סוגי חברות תעופה גם גדולות וגם קטנות (גם חברות של טיסות סדירות וגם של לואו קוסט).בנוסף, את כל חברות התעופה אפשר לחלק גם לעוד ל2 תת סוגים.(חברות סדירות וחברות של חסך/לואו קוסט), עקב חסרונות ויתרונות ספציפיים לתת סוגים האלו. ברוב המקרים כל חברות התעופה, ללא קשר לגודלם ושיטת הטיסה הן מבצעות מכירת כרטיסי טיסה שלהן באתרי האינטרנט של חברותיהן.
יתרונות: ברוב מוחלט של המקרים ,רכישת כרטיסים בחברות התעופה זה יותר בטיחותי ומאובטח יותר (רכישה במקור המוצר ושירות) ,מאשר רכישת דרך מתווכי המכירות כלשהם אחרים. אפשר לראות את כל התנאים, כללים ,דרישות ופרטי ליצירת קשר ממקור ראשון.
חסרונות: מה שמיוחד למכירת כרטיסי טיסה של חברות התעופה באתריהן זה כמעט חוסר מוחלט של מבצעים והנחות.
חברות התעופה של טיסות סדירות:
החברות שבדרך כלל מבצעות את טיסות הסדירות, הן חברות גדולות מבחינת כוח הכלכלי ויש להם יתרונות וחסרונות מיוחדים, עקב דגש שלהן לנוחות ושירות ופחות על חיסכון במחיר.
חסרונות: מחיר נטו יחסי יקר בהשוואה למחירי טיסות חסך. מכיוון שבמחיר הכרטיס כלולים הוצאות של שירותים שונים ושעות טיסה נוחות.
יתרונות: שירות ברמה טובה מאוד, רוב הטיסות בשעות שניתן לנצל את יום הטיסה לטובת הטיול ולא לבזבז סתם. בחלק מהמקרים השירות הטוב ,יכול לחסוך אפילו יותר, מאשר מחיר הזול, של טיסות חסך, בשעות הלא נחות שגורמות הוצאות סמויות.
חברות התעופה של טיסות חסך (Low Cost):
המהות וסיבת הקיום של חברות החסך, זה ביצוע טיסות במחיר זול כמה שניתן ,על חשבון כל התוספות כולל השירות. החברות שבדרך כלל מבצעות את טיסות חסך, הן חברות לא גדולות מבחינת כוח הכלכלי (מכיוון שהם מרוויחים את רוב הכנסות שלהם מכמות הטיסות ולא ממחיר הגבוה. כתוצאה מכך יש להן יתרונות וחסרונות מיוחדים, עקב דגש שלהן על מחיר הנמוך וחיסכון ופחות על שירותים הנלווים.
חסרונות: עקב מחיר הזול ,רמת שירותים נמוכה מאוד(קיימים רק שירותים הבסיסיים) ,השירותים לא ידידותיים עבור הרוכשים, יש הרבה דברים לא ברורים ואין את מי לשאול. רוב ההסברים ושירותים הם מודפסים בעמודי האתר ונדרש מאמץ כדי להבין לבד ,מה הם הכללים והדרישות, שזה לא נוח. במידה וישנם מצבים חירום כמעט ואין עם מי לדבר. בנוסף, לצורך חיסכון רוב הטיסות הם בשעות הלא נוחות ולא תמיד משתלם המחיר הנמוך עקב עלויות סמויות רבות
יתרונות: יתרון המרכזי -מחיר יחסי זול בהשוואה לטיסות סדירות. מי שמעוניין לשלם כמה שיותר פחות עבור כרטיס טיסה ולא אכפת לו משירות הנלווה, משעות הטיסה לא נוחות או הוצאות סמויות, זאת בחירה שלו.
2.סוכני המכירות עם משרדים פיזיים
סוכני המכירות עם משרדים פיזיים, אלה חברות שלא מבצעות טיסות בעצמן בין היעדים, אלא רק מתווכים במכירת כרטיסי הטיסה , בין חברות התעופה לבין רוכשים של כרטיסי הטיסה. מדובר גם על חברות הגדולות, עם משרדים רבים(וכוח כלכלי גדול) וגם על סוכנים בודדים , שעובדים דרך אתרי האינטרנט שלהם מהבית/מהמשרד. לכן נשאלת השאלה , למה צריך להזמין דרכם ולא ישירות מחברות התעופה עצמם? הסיבות לכך, הן שירות הנלווה (גם לפני רכישת הכרטיס וגם אחרי רכישת הכרטיס) ומחירי כרטיסי הטיסה בהנחה . (חשוב לציין ,לצערי ,לא תמיד לסוכני המכירות עם משרדים פיזיים, יש אפשרות לתת מחיר בהנחה משמעותית ,תלוי ביכולת כלכלית והוצאות תפעול של חברה או סוכן כזה).
יתרונות: ברוב מוחלט של המקרים ,רכישת כרטיסים דרך סוכני המכירות עם משרדים פיזיים נותנת לכם יתרון מובהק ברמת השירות גבוה, שלא תקבלו בחברות התעופה (אפילו של טיסות סדירות) ולא בחברות סוכני מכירות וירטואליים. השירות כאן לא רק ברכישה עצמה אלא גם מסביב לתכנון הטיול ולא רק. בנוסף, לפעמים, בחלק מהמקרים(לא תמיד), מחיר רכישת כרטיסי טיסה דרך סוכני מכירה פיזיים יכולה להיות יותר זולה(תלוי בגודל ההנחה שחברות אלו קיבלו מחברות התעופה), מאשר רכישה ישירות באתר של חברת התעופה.
חסרונות: חיסרון המרכזי ,זה כמובן מחיר היקר של רכישת כרטיס הטיסה דרך סוכני המכירות עם משרדים פיזיים. עקב הוצאות תפעול יחסית גדולות להשכרת משרדים ושכר של כוח האדם שנותן שירות, היכולת של סוכני מכירות להתחלק עם לקוחות בהנחת שהם קיבלו מחברות התעופה, היא די קטנה, אם בכלל קיימת . בחלק מהמקרים, אפילו יש תוספת מחיר(עמלה) עבור השירות שהם נותנים (על שירות, צריך לשלם).
3.חברות/סוכני מכירות וירטואליים(אינטרנטיים)
חברות/סוכני מכירות וירטואליים (Online Travel Agency).-אלה עוד סוג של חברות שלא מבצעות טיסות בעצמן בין היעדים, אלא רק מבצעות תיווך במכירה בין חברות התעופה לבין רכשי כרטיסי הטיסה. לעומת זה, סוג של סוכני מכירות עם משרדים פיזיים, אלה חברות אינטרנטיות, ממוחשבות(אוטומטיות), ברוב המקרים ללא משרדים בכלל ,רוב הפעילות שלהן היא בצורה מקוונת (Online). הם בעצם סוג של שילוב של רצון לקבל מחיר זול ושירות קצת מעבר ממה שנותנות חברות התעופה של טיסות לואו קוסט. בשנים האחרונים ,מענה לשילוב רצון הזה, גרמה להתפתחות שיטות החיפוש והשוואת מחירי כרטיסי טיסה באינטרנט. רוב האנשים כיום מעדיפים לחפש את ההצעות זולות בעצמם, מצד אחד ומצד השני לקבל שירות, בנוסף ממה שחברות לואו קוסט מציעות. כתוצאה מכך יש בשוק מספר חברות הגדולות כמו למשל:(Expedia, eDreams, Kiwi.com, Mytrip, Bravofly).
יתרונות: מחיר זול יחד עם שירות ברמה בינונית ,אלה בעצם יתרונות המרכזיים של רכישת כרטיסים דרך סוכני מכירות וירטואליים. הוצאות תפעול הנמוכות (אלו חברות הוירטואליות), יחד עם גודל וכוח הכלכלי (חברות בינלאומיות גלובליות), מאפשרות להן לקבל הנחה טובה מחברות התעופה . כתוצאה מכך, לחברות האלו יש אפשרות גם לתת שירות ברמה בינונית ללקוחות וגם לתת מחיר זול משמעותי לרכשי הכרטיסים, הודות לגודל הנחה.
חסרונות: חיסרון המרכזי זה רמת השירות .למרות שהוא יותר טוב משירות הבסיסי של חברות לואו קוסט, אבל הוא ברמה בינונית וממוקד לרכישת כרטיסי טיסה. השירות בדרך כלל , לא כולל עזרה מעבר לרכישת הכרטיס.
שימו לב! בקרב חברות סוכני מכירות הווירטואליים, יש עוד סוג של חברות , אשר גם מבצעות תיווך במכירת כרטיסי טיסה, אבל כמעט ולא נותנות שירות, אלא רק מעבירות אותכם להמשך תהליך רכישת הכרטיס, לאתר של חברות התעופה או לאתר של חברת המכירות אחרת , עם מחירי הכרטיסים בהנחה הגדולה שלהן. היתרון של השיטה הזאת, היא אפשרות השגת מחיר זול מאוד לכרטיס הטיסה ,אבל כמעט ללא שירות נלווה. כדוגמא לחברות כאלה ,הן חברות ,KAYAK Momondo Jetradar .
לפי דוגמא למטה אפשר לראות שמחיר מלא של חברת תעופה הוא 55$ וסוכנים שונים יכולים למכור או יותר יקר(56$) או יותר זול(44$) תלוי ביכולת של הסוכן להתחלק בהנחה שקיבלו מחברת התעופה.
במה תלוי מחיר נטו של כרטיס הטיסה?
חשוב להבין, בעולם יש אלפי חברות שמוכרות לכם כרטיסי טיסה, אבל ללא קשר איזה חברה מבצעת את המכירה, בפועל את כל כרטיסי הטיסה אתם רוכשים רק אצל אותם ספקי שירות שמבצעים את הטיסות בין היעדים-חברות התעופה. כל ההבדל במכירות הוא רק בדרך הרכישה: ישירות מחברות התעופה או דרך הסוכנים ומתווכי מכירה, גם פיזיים וגם וירטואליים. לכן, בהתאם למצב, כאשר אתם בוכרים המקום איפה לרכוש ,אתם קודם בוחרים את חברת התעופה שמבצעת את הטיסות בפועל ורק אחר כך את גופים של מתווכי מכירות: סוכני נסיעות, חברות וירטואליות וכו'.
רמת הרווחיות של החברת התעופה. בנוסף, מכיוון שלכל חברות התעופה שמבצעות את טיסות בין יעדים מסוימים ,יש הוצאות תפעול שונות(כולל הפרשי הוצאות בנמלי תעופה שונים) ,אז גם רמת הרווחיות שלהן היא גם שונה. היכולת של חברות התעופה להתגמש במחירים תלויה ברמת הרווחיות של החברת התעופה. כתוצאה מכך, מחירים של כרטיסי טיסה ההתחלתיים(לפני הנחות) לאותו יעד, אצל חברות שונות גם יכולים להיות שונים(יותר זולים ויותר יקרים). ברמת העיקרון, המחיר של כרטיסי טיסה שאתם רוכשים, ב90% תלוי במחיר של חברות התעופה ורק 5-10% ברמת ההנחות שסוכני המכירות שונים נותנים לכם בזמן הרכישה דרכם.
רמת הרווחיות של סוכני המכירות. לצערנו, כרגע, רוב מוחלט של חברות תעופה עצמם, מבצעות את מכירה ישירה של כרטיסים טיסה באתרים שלהן רק במחיר מלא, ללא שום הנחות למזמינים הפרטיים. לעומתם, סוכני הנסיעות וגופים מתווכי מכירה( גם פיזיים וגם וירטואליים), מוכרים את כרטיסי הטיסות של אותן חברות התעופה בהנחה מסוימת. לכאורה, זה נשמע לא הגיוני, אבל הסבר הוא די פשוט, בדרך הזו, חברות התעופה חוסכות לעצמן את הוצאות על פרסום ופעילות שיווקית היקרה, והסוכנים(סוכני הנסיעות וגופים מתווכי מכירה, גם פיזיים וגם וירטואליים) עושים את כל עבודה שיווקית במקומן, תמורת אחוז מסוים של הנחה במחיר הכרטיס עבורם . לכן, במחיר הזול של סוכני הנסיעות בדרך כלל קיימת חלק היחסי של הנחה שסוכני נסיעות קיבלו בעצמם מחברות התעופה. את חלק היחסי של הנחה במחיר והגודל של הנחה שאתם מקבלים מסוכני המכירות תלויים בהוצאות תפעול וברמת הרווחיות של סוכני המכירות. כלומר, ככול שהוצאות תפעול של סוכני מכירות קטנות יותר, כך רווחיות גדולה יותר, וככול שרמת הרווחיות של סוכני מכירות גדולה יותר, כך סוכני מכירות יכולים לתת הנחה גדולה יותר לרכשי הכרטיסים.
כפי שציינו, גודל ההנחה שסוכנים מתחלקים עם לקוחותיהם, תלויה גם במספר פרמטרים נוספים:
גודל הכלכלי של חברת סוכני המכירות (לא גודל פיזי), ככול שהיא גדולה יותר(כלומר יש לה מאגר הלקוחות והיקף המכירות גדולים מאוד),אז יש לה יותר כוח המיקוח מול חברות התעופה ולכן גודל ההנחה שהיא יכולה לקבל מספק גדולה יותר.
רמת האוטומטיזציה של סוכני המכירות. כלומר, עד כמה שירות של חברת סוכני המכירות ממוחשבת(רובוטית) או להפך, תלויה בנוכחות של כוח אדם פיזי, השכרת משרדים וכו' וכתוצאה מכך רמת הוצאות תפעול הגדולות. למשל, עקב רמת האוטומטיזציה הגבוה, חוסר משרדים פיזיים והוצאות כוח אדם הנמוכות, יש היתרון מובהק לחברות הווירטואליות מול חברות של סוכני מכירות פיזיים. היתרון הוא בגודל ההוצאות תפעול הנמוכות שלהם, וככול שיש להם פחות הוצאות ,אז הם יכולים להתחלק יותר עם לקוחות.(לדוגמא ,חברת Expedia קיבלה 10% הנחה מחברת Wizz Air ועקב הוצאות תפעול הקטנות ,היא יכולה למכור ללקוחות כרטיסים ב5% הנחה(מצב של WIN WIN סיטואציה ,כאשר גם מוכר וגם לקוח מרוויחים), לעומת זאת, חברת מומו טורס קיבלה מחברת Wizz Air הנחה של 5% ,אבל עקב הוצאות תפעול הגבוהות שלה(השכרת משרדים ומשכורת לסוכנים), היא יכולה למכור ללקוחותיה כרטיסים רק ב 1% הנחה מקסימום או להפך עוד לגבות עמלה עבור שירות שלה. על פי המחיר ,ברור שעדיף חברה וירטואלית, אבל מצד השני סוכן של מומו טורס למרות שהוא מוכר לכם במחיר גבוה מוכן תמורת מחיר הזה לתת לכם שירות אישי שלא תקבלו באף חברה וירטואלית.
זה בגדול בכמה מילים על הבדלים במחירים.
במה תלויה רמת שירות הנלווה, ברכישת כרטיסי הטיסה?
באופן כללי ,כל שירות הנלווה למוצר עולה כסף ובדרך כלל כלול במחיר המוצר או צריך לשלם עבור השירות בנפרד. בתחום של מכירות כרטיסי הטיסה ,רמת השירות תלויה במחיר שאתם מוכנים לשלם עבורה. מן הסתם ככול שכרטיס זול יותר ,אז רמת השירות הנלווה שתקבלו לרוב תהיה קטנה יותר (שירות זה בדרך כלל הוצאות נוספות).ב20 שנים האחרונות, על מנת למשוך לקוחות ולתת מחיר נטו ככול שניתן, רוב החברות ,גם חברות התעופה וגם חברות של סוכני המכירות(גם פיזיים וגם וירטואליים) מורידים את רמת השירות בהתאם לרמת הרווחיות שלהם.
חברות התעופה. בחברות התעופה, כדוגמא לתופעת ירידת רמת השירות ,יכול להיות יצירת שיטת טיסה חדשה של לואו קוסט. בעצם חברות לואו קוסט זה סוג של "וירטואליזציה" לחברות התעופה הסדירות, כאשר רכישת כרטיסי הטיסה ,מתבצעת בצורה אוטומטית , ממוחשבת , כמעט ללא אפשרות של קבלת שירות/מענה אנושי. ברוב המקרים , יש שירות/מענה אנושי הבסיסי ביותר ובעייתי מאוד. במקום השירות הנורמלי, באתר החברה ,יש המון הוראות וכללים שדורשים מלקוח מאמץ לקרוא ולהבין הכול לבד. (שאלות FAQ לא תמיד מספקות את הלקוחות). בנוסף, במקרים של מצב לא סטנדרטי של איחורים או בטולים ,כמעט ואין עם מי לדבר. אז במקרה של לואו קוסט , אפשר לומר שמחיר הזול בא על חשבון השירות, שעדיין ניתן לקבל אותה בחברות הגדולות של טיסות סדירות. לעומת החברות לואו קוסט, שנלחמות על רמת הרווחיות שלהן, חברות הגדולות של טיסות הסדירות ,אומנם עברו גם אוטומטיזציה של תהליכי רכישת כרטיסים, אך לרוב השאירו את שירותים הנלווים ברמה יחסית סבירה, שניתן להתקשר אליהן ולברר את כל השאלות. למרות שגם כאן ניתן לראות את נטייה לצמצום את השירות כדי לגדיל רווחיות .
חברות/סוכני מכירות וירטואליים(אינטרנטיים). כפי שציינו קודם, בקרב חברות וירטואליות, לפי רמת השירות שלהן ,ניתן למיין שני סוגים של חברות כאלה : אחד עם רמת שירות מינימלית ביותר , איפה שהתפקיד העיקרי של חברה וירטואלית כזאת בכך שהיא צריכה רק למשוך אליה את הלקוחות בעזרת מחיר הנמוך , ולאחר מכן להעביר אותם , לאתרי חברות התעופה, להמשך תהליך ביצוע הזמנה ורכישת הכרטיסים. חשוב לציין, ששירות של בחברות כאלו , הוא יותר בנושא הטכני , ברוב המקרים השירות בא בצורת שאלות FAQ והתכתבות במייל או בצורת צ'ט, ליצירת הקשר. (למשל חברות כמו ,KAYAK Momondo Jetradar ). לעומתם, ישנם גם חברות/סוכני המכירות וירטואליות אחרות, שלא מעבירות את הרוכשים לאתרי של חברות התעופה , אלא משתתפות בתהליך הרכישה עצמו ונותנים שירות ללקוחותיהן. (למשל חברות, Expedia, eDreams, Kiwi.com, Mytrip, Bravofly). אומנם, על מנת לשמור מחיר נמוך ולמשוך לקוחות, הם נותנים שירות ברמה בינונית, אבל לפחות יש מענה לשאלות גם בצ'טים גם בוואטסאפ ,בטלפונים, במיילים וכו'. כמו כן, ישנם גם דפי שאלות FAQ, גם כללים והוראות באתרי החברה וכו'. יחד עם זאת, צריך לציין, ששירות שהם נותנות הוא ברוב המקרים בנושאים טכניים, המענה הוא ברוב אוטומטי ,ממוקד רכישת כרטיסי הטיסה. ברוב המקרים , אין בכלל אפשרות להתייעץ לגבי נושאים אחרים (למשל טיול או נושאים הקשורים לטיסה). המצב די מובן, כדי לשמור על מחיר נמוך, הן נותנות שירות בהתאם, אבל זה בכול זאת ,זה יותר טוב משירות של חברות לואו קוסט.
חברות/סוכני המכירות עם משרדים פיזיים. למרות המחיר הגבוה חברות כאלו עדיין מושכות תשומת לב של אנשים שלא מוכנים לבד לבחור, לתכנן ולרכוש כרטיסי טיסה. יש הרבה אנשים שלא רוצים או לא יכולים להשקיע בעניין הטיסות יותר מדי זמן וכוח ,הם מעדיפים שיתכננו עבורם, יכינו ויסבירו להם הכול, והם רק ישלמו ויעלו למטוס. יחד עם זאת, בשנים האחרונות ,על מנת להתחרות בחברות הוירטואליות, גם הם ממשיכים להוריד את רמת השירות שכלולה במחיר חבילת הנופש או במחיר של כרטיסי הטיסה ומציעים את שירות "אקסטרה", בנוסף למה שכבר כלול במחיר, כמובן שבתשלום נוסף בנפרד וזה בצדק.(אין מה לעשות, על שירות ועבודה מקצועית של משהו ,צריך לשלם).טוב שקיימת אפשרות לאנשים לקבל שירות ברמה גבוה ממשהו. לפי כך, רמת השירות שניתן לקבל בחברות של סוכני המכירות עם משרדים פיזיים, תלויה ברוב המקרים בניסיון המקצועי של סוכנים, בידע שלהם וביכולת לתת את "אקסטרה" בשירות על מנת למשוך לקוחות ולגרום להם לחזור ולפנות לחברה שוב.