איך נכון וכדאי לנהל את הוצאות התקשורת(כדי לחסוך בהוצאות)?
חשוב להבין, תהליך של הורדת הוצאות בתחום התקשורת, זה לא פעילות חד פעמית, אלא דורשת מעקב בשינויים ופעילות מתמדת מדי תקופות מסוימות (למשל חצי שנה או שנה),לכן לצורך מענה לשינויים בצרכים שלכם ,שינויים במצבי השוק וניצול הזדמנויות ,נדרש לדעת את צורה הנכונה של הניהול הוצאות התקשורת. למשל: איך לעשות מעקב על הוצאות בתחום התקשורת, מתי לעשות בדיקת הצריכים, איך לבדוק מצב השוק, איך לבחור דרך המתאים להורדת מחירים, איך להשוואות מחירים בין הספקים ואיך לבצע משא ומתן מול ספק ,כולל הבנה איך להתמקח עם ספקי תקשורת? התשובות לשאלות אלה, יעזרו לכם להבין איך לבנות שיטת הניהול של הוצאות התקשורת בצורה נכונה ויעילה.
למרות שהוצאות תקשורת הן הם לרוב די קבועים בתקציב המשפחתי, עדיין לצורך התייעלות בהוצאות האלו, נדרש לדעת את צורת הניהול שלהן. כלומר על מנת לנהל ולייעל את ההוצאות בתחום התקשורת, צריך מדי תקופה לבצע מספר פעולות, באופן שיטתי וכך לשמור על רמת ההוצאות ברמה מקובלת. להלן פעולות הנדרשות על מנת לבצע ניהול הוצאות התקשורת בצורה נכונה:
1.לבצע בדיקה ורישום לכל שירותי התקשורת הנוכחיים שלכם(על מה שמשלמים כרגע).
באופן כללי, על מנת לנהל לחסוך ,לצמצם ,להחליף או לבטל כל דבר בכל תחום העיסוק, קודם כל אתם חייבים לדעת מה יש לכם? במה אתם משתמשים כרגע ועל מה וכמה אתם משלמים? לצורך כך, נדרש לעשות רשימה של כל ההוצאות שלכם בתחום התקשורת ,שאתם משתמשים כרגע וכמה אתם משלמים על כל אחד מהם. חשוב, שבכל שורה של רשימה יש לציין מחיר ומאפיינים טכניים ומרכיבים שלה. למשל, אינטרנט ביתי של 40MB,בתוספת נתב של Wi-Fi, במחיר 29.9 ₪ עבור הספק אינטרנט ו80 ₪ עבור תשתית האינטרנט. לצורך נוחיותכם, את רשימה כזאת ניתן לעשות גם בצורה טבלאית ,למשל בקובץ אקסל.
2.לעשות בדיקה ורישום מחודש(מעודכן) לכל השירותים(כולל שירותים חדשים),שאכן נדרשים לכם.
לאחר מכאן, יש לבדוק ולשקול מחדש: מהם הצרכים שלכם בתחום שירותי תקשורת(שירותי סלולר, טלוויזיה ואינטרנט), שאכן נדרשים לכם כרגע? כלומר, צריך לבדוק מה אתם באמת צריכים בתחום שירותי תקשורת כרגע ואיזה שירותים כבר אינם אקטואליים, עקב התחדשות מוצרים(חבילות) או שינויים טכנולוגיים, שינויי מחירים בשוק התקשורת וכו'.
בנוסף, עם הזמן כידוע, הצרכים שלכם בתחום התקשורת יכולים להשתנות(ייתכן שתצטרכו יותר שירותים, או להפך פחות שירותים ,ישתנו גם צרכים שלכם במהירות של קו אינטרנט הנדרש או בנפחים של חבילות וכו'). על בסיס הבדיקה כזאת, תוכלו להבין איזה צרכים יותר אקטואליים לכם כרגע ,כדי לעשות רשימה חדשה, מעודכנת של כל השירותים הנדרשים לכם.(כולל הוספת שירותים חדשים).
כמו כן, הרשימה המעודכנת נדרשת ,כדי לבטל את השירותים המיותרים שכבר לא אקטואליים עבורכם ולרכוש במקומם שירותים חדשים שמתאימים לצרכים החדשים שלכם. למשל , כדאי לבטל שירותים כמו אנטי ווירוס ברשת(לרוב אוכלוסייה כבר יש אנטי ווירוס על המחשב אין צורך לשלם פעמיים) או דואר אלקטרוני בשירות אינטרנט ביתי שצמוד לספק האינטרנט(כדאי לעשות מייל בגוגל ,זה בחינם וזה לא צמוד לאף ספק וזה יותר חכם ,במקום להיות צמוד/תלוי במייל של ספק) או ערוצים מיותרים בטלוויזיה(שאתם לא מסתכלים אף פעם) או שרותים נוספים בטלפון סלולרי בתשלום( למשל רינגטונים וכו'). לצורך התייעלות מומלץ לעשות בדיקת הצרכים שלכם בתחום התקשורת כל חצי שנה או שנה.
3.לעשות בדיקת השוק והשוואות המחירים לכל שירותי התקשורת, לפי רשימה המעודכנת שלכם.
לאחר יצירת רשימת שירותי תקשורת המעודכנת, לפי הצרכים הנדרשים שלכם בתחום שירותי התקשורת, יש לבדוק את מצב השוק ורמת המחירים של כל שירותי תקשורת ,בכל תחומים שאתם צריכים. כלומר ,צריך לבדוק ולהשוואות את המחירים והצעות של חברות ספקי תקשורת שונות באתרים של השוואת מחירים למשל כמו:(Kamaze, Haboreret, SmartCut), לבחור את הצעות המתאימות ביותר לצרכים שלכם, כמובן במחיר המקובל.
4.לפנות לספקי תקשורת, שהצעותיהם בחרתם בבדיקת השוק והשוואות המחירים.
בשלב הבא ,יש לפנות לספקי התקשורת שהצעות שלהם בחרתם בבדיקת השוק והשוואות המחירים. תזכרו, כמעט תמיד ניתן להחליף ולבטל (במידת הצורך) את כל שירותי התקשורת הנוכחיים שלכם ,לשירותי תקשורת המתאימים ונדרשים לצרכים העדכניים שלכם. בסגירת העסקאות מומלץ לבחור דילים שמתאימים לכם בצורה מקסימלית גם מבחינת הצרכים ודרישות שלכם וגם מבחינת המחיר.(במידת הצורך מומלץ גם להתמקח עם ספקי תקשורת על מנת לקבל מחיר המקובל עבורכם).כמובן, שלא קיימים דילים ,הצעות והבילות מושלמים, שמתאימים ב 100% לכל אחד, מצד השני גם הדרישות והצרכים שלכם משתנים עם הזמן .לכן, לאחר סגירת כל עסקה ,חשוב ליצור לעצמכם שיטות/מנגנות למעקב על ההוצאות שלכם ,על הצרכים שלכם ועל המחירים בשוק.
5.להעביר ולרכז את כל הוצאות תקשורת שלכם באמצעי תשלום אחד ,האחיד לכולם.
לצורך ניהול ,שליטה ומעקב על ההוצאות, את כל הוצאות עבור שירותי התקשורת, כדאי לרכז באמצעי תשלום אחיד לכולם. (מומלץ והכי כדאי לבחור תשלום באמצעות הוראת קבע בכרטיס האשראי ,עקב יתרונות שדיברנו עלכם קודם).
6.ליצור לעצמכם שיטת המעקב על ההוצאות שלכם ,על הצרכים שלכם ועל המחירים בשוק.
לאחר עדכון או החלפת שירותי תקשורת בהתאם לצרכים שלכם ועל מנת לשמור על יעילות ההוצאות, מומלץ לבצע גם פעולות הבאות:
מומלץ ,מדי פעם(כל חצי שנה -שנה) ,לבדוק במקום תעסוקתכם או במקום עבודה של קרובי משפחה, האם קיימים דילים מיוחדים לחברה שלכם/הם בתחום התקשורת ואם זה באמת משתלם ,לנסות להצטרף לדיל כזה.
מומלץ ,מדי פעם(כל חצי שנה -שנה) ,לבדוק אפשרות לאחד מספר שירותים תקשורת תחת "כובע" של אותו ספק(טריפל ,תשתית וספק ביחד) וכו'.
מומלץ מאוד ,לשים לעצמכם תזכורת אוטומטית במייל או בטלפון נייד, על סיום מחיר המבצע (במידה ומחיר שירות מסוים היה במבצע לפרק זמן מסוים) חודש לפני סיום, על מנת להשוות ולמצוא מחיר יותר זול ממחיר ללא מבצע(רגיל).
מומלץ מאוד (כל חצי שנה -שנה) ,לשים לעצמכם תזכורת אוטומטית במייל או בטלפון נייד כדי לעשות בדיקת הצרכים שלכם בתחום התקשורת וסקר שוק של ספקי תקשורת על מנת לבדוק את רמת היעילות של הוצאות שלכם.
בנוסף גם מומלץ ,להירשם לאתרים של השוואות מחירים עבור שירותי תקשורת(למשל כמו: Kamaze, Haboreret, SmartCut ),כדי להיות מעודכנים על מצב השוק וכדי לקבל התרעות על שינויי מחירים בשוק התקשורת.