מה מצב השוק ,הזדמנויות וקשיים בתחום ההוצאות שירותי התקשורת?
כפי שציינו בשלב הקודם, התלות של בחירת הדרכים להורדת המחירים במצבי השוק בתחום התקשורת, דורשת מכם בדיקה והבנה של מצבי השוק, שחקנים עיקריים בשוק, רמת התחרותיות בין ספקים, מוצרים שקיימים בשוק ואיך מוצרים(שירותים) שקיימים בשוק יכולים להתאים לצרכים שלכם וכמובן איך המוצרים העונים לצרכים שלכם אפשר להשיג במחיר הזול ביותר. שימו לב, שינויים במצב השוק, יכלים לגרום להזדמנויות מיוחדות להורדת מחירים או להפך לקשיים בהוזלת ההוצאות.
חשוב לציין, למרות שבשנים האחרונות גדל משמעותי מגוון של הזדמנויות ואלטרנטיבות ,אך עדיין גורמים המרכזיים בהוזלת וצמצום הוצאות נשארים: בדיקת מצב השוק, השוואת מחירים בין הספקים ויכולת מיקוח על מחיר עם ספקי שירותי תקשורת.
בנוסף, בעקבות הרפורמה בשוק התקשורת, גדלה התחרות בין ספקי שירותי תקשורת בארץ , וכתוצאה מכך התחרות גרמה להורדות מחירים מהותיות ופעילויות שיווקיות רבות (מבצעים) של ספקי התקשורת, כדי למשוך את לקוחות החדשים ולכן כדאי לנצל את המצב הזה בעת השוואת המחירים ומיקוח עם הספקים. כמו כן ,ביטול תקופת התחייבות לספקי תקשורת ,גרמה לגמישות רבה בניוד בין חברות וספקי תקשורת, שזה בהחלט מגדיל את כוח המיקוח שלכם(איום של עזיבה שלכם לחברה מתחרה) עם ספקים.
מה הם הקשיים בהורדת הוצאות תקשורת?
חשוב לציין ,למרות כל היתרונות השיווקיות שיש ללקוחות כיום בשוק ,יחד עם זאת, בקרב האוכלוסייה רבה ,עדיין קיים גם קושי מסוים בהורדת הוצאות בתחום שירותי תקשורת. הסיבות לכך, הן דווקא יותר קשורות ללקוחות וצורת התנהגותם, מאשר בקשיחות של ספקים. הסיבות לכך יכולים די שונות כגון:
התרגלות לספקים מסוימים.
הזנחת תחום הוצאות תקשורת, עקב גודל ההוצאות יחסית קטנות.
-
עצלנות להתקשר להתגבר על בירוקרטיה של ספקי תקשורת.
חוסר זמן ורצון להתמקח ולהתווכח על מחירים ותנאים.
חוסר מידע וחוסר התעניינות של לקוחות על מבצעים והוזלות מחירים שקיימים בשוק.
-
חוסר מידע על אלטרנטיבות הקיימות בשוק וחוסר מידע על שימוש בטכנולוגיות שיכולים לשמש התחליף לשרות מסוים וכו'.
איך להתגבר על קשיים בהורדת הוצאות תקשורת?
אז, נשאלת שאלה: איך להתגבר על קשיים בהורדת הוצאות תקשורת? כמובן, ללא רצון של לקוח להוזיל את ההוצאות, אי אפשר להצליח .יחד עם זאת, בעזרת טכניקות ,טקטיקות ופעולות מסוימות ניתן להתגבר על חלק מהסיבות האלו ולגרום(לעזור) ללקוחות להוריד את הוצאות. למשל:
ללמוד את הצרכים שלכם בתקשורת ולבטל שירותים המיותרים כמו למשל אנטי ווירוס ברשת(לרוב אוכלוסייה כבר יש אנטי ווירוס על המחשב) או דואר של ספק אינטרנט ביתי(לעשות גוגל מייל יותר כדאי ,מאשר להיות תלוי במייל של ספק שיכול להשתנות) ,או ערוצים מיותרים בטלוויזיה (שלא מסתכלים אף פעם), או שירותים נוספים בטלפון סלולרי בתשלום (רינגטונים וכו').
לבדוק במקום תעסוקתך (או במקום עבודה של קרובי המשפחה), האם קיימים איזשהו דילים מיוחדים לחברה שלכם בתחום התקשורת ואם זה באמת משתלם ,לנסות להצטרף לדיל כזה.
לבדוק את האפשרות לעשות כמה שירותי תקשורת תחת "כובע" אחד של אותו ספק( כגון :טריפל ,תשתית וספק ביחד) וכו'.
לשים תזכורת אוטומטית במייל במחשב או בטלפון הנייד, על סיום תקופת מחיר במבצע ,חודש לפני סיום, על מנת להשוות ולמצוא מחיר יותר זול , מאשר מחיר ללא מבצע שהיה לכם.
לשים תזכורת אוטומטית במייל במחשב או בטלפון הנייד ,לעשות סקר שוק פעמיים בשנה.
להירשם לאתרים של השוואות מחירים( למשל כמו: Kamaze, Haboreret, SmartCut ),כדי לקבל התרעות על שינויי מחירים בשוק התקשורת.
לשים לעצמך מטרה לחסוך בתחום תקשורת X כסף בשנה ולנסות להשיג את זה .
ללמוד צורת הניהול של הוצאות התקשורת.
ללמוד את צורת הניהול משא ומתן עם ספקי תקשורת.
שימו לב, כל דברים שציינו למלה, יחד עם תחרות ואלטרנטיבות בשוק יכולים לעזור לכם לצמצם ולחסוך מאות ואלפים שקלים בשנה.