דרכים להורדת מחירים בשירותי התקשורת

מהם הדרכים להורדת מחירים בשירותי התקשורת?

()

מהם הדרכים אפשריים להורדת מחירים וצמצום הוצאות?

דרכים להורדת מחירים בשירותי התקשורת

כוכבית להורדת עלויות וצמצום הוצאות בתחום שירותי התקשורת, ישנם מספר דרכים. כמובן, חלק מהדרכים הם יותר יעילים וחלק פחות. בכל מקרה, כדי להשתמש בכל אחד מהדרכים האלו ,קודם כל אתם חייבים לדעת במה אתם משתמשים כרגע ועל מה וכמה אתם משלמים. לצורך כך ,נדרש לעשות רשימה של כל ההוצאות בתחום התקשורת שאתם משלמים כרגע. חשוב, שבכל שורה של רשימה יש לציין מחיר ומאפיינים טכניים ומרכיבים שלה. למשל, אינטרנט ביתי של 40MB,בתוספת נתב של  Wi-Fi, במחיר 29.9 ₪ עבור הספק אינטרנט ו80 ₪ עבור תשתית האינטרנט.

כוכבית לאחר הכנת רשימה כזאת ובהתאם לצרכים שלכם שבדקתם בשלב הקודם, אתם יכולים לבחור את הדרך המתאים לכם ביותר להורדת המחירים. באופן תאורטי, את רוב דרכים להורדת המחירים, ניתן למיין ל3 קבוצות העיקריות לפי אופן הפעילות.

חשוב שימו לב, ההחלטה שלכם על בחירת אופן הפעילות והדרכים להורדת המחירים, במקרים רבים תלויה במצבי השוק בתחום ספקי התקשורת(רמת הגמישות של ספקים, רמת איכות המוצרים ושירותים של ספקים, רמת המחירים, רמת התחרות בין הספקים וכו'). שינויים במצב השוק, יכלים לגרום להזדמנויות מיוחדות או לקשיים, לכן בבחירת הדרך להורדת המחירים, חשוב לקחת בחשבון את השינויים שמתרחשים בשוק.

כוכבית להלן 3 קבוצות העיקריות( לפי אופן הפעילות) של דרכים להורדת הוצאות ומחירים:


1. קבלת הנחה או הורדת מחיר מספק תקשורת הנוכחי(הקיים) שלכם

כוכבית אחת מהאפשרויות להוזיל הוצאות שלכם בתחום התקשורת זה לקבל הנחה/הורדת מחיר אצל ספק/ספקי תקשורת הנוכחיים/הקיימים שלכם על כל מה שאתם משלמים כרגע. כלומר, להוזיל את ההוצאה הנוכחית שלכם ,על כל שירותי תקשורת שיש לכם כרגע ,בעזרת משא ומתן ומיקוח עם ספק/ספקים של שירותי תקשורת הנוכחיים ולקבל מהם הנחה/הורדת במחיר. צריך לציין, שזאת הדרך לא תמיד פשוטה ודורשת הרבה מאמץ וסבלנות.

כוכבית בנוסף, לצערנו, ברוב המקרים, ההנחות והוזלות שמקבלים לקוחות הקיימים,(כאשר הם דורשים הנחה וחברה מנסה לשמור אותם) הן פחות אטרקטיביים ,מאשר הנחות ומחירי מבצע שמקבלים לקוחות חדשים. זה קורה מכיוון שלקוח הנשמר אצל ספק  הוא כבר בחברה ולא צריך לפתות אותו לעבור חברה, לכן הוא תמיד מקבל פחות הנחות מחיר, מאשר לקוח החדש שצריך ממש לפתות אותו לעבור חברה.

כוכבית חיסרון נוסף של הדרך הזה שצריך לפנות לספק להסביר לו את הכול ,לדרוש הנחה ואפילו לאיים על עזיבה. זה דורש זמן ,סבלנות ומאמץ. מצד השני יש גם יתרונות של דרך הזאת, מכיוון שלפעמים יש יתרונות לספק ספציפי שאין אצל ספקים אחרים,(גודל חבילות, שיריתי לקוח, מהירות, איכות השירות וכו'),לכן יתכן שדרך הזה יכול להיות גם מקובל. 


2. קבלת הצעת מחיר זולה יותר מספק תקשורת אחר(חדש/חלופי)

כוכבית אפשרות שניה להוזיל את ההוצאות ולהוריד את המחירים, זה לקבל הצעת מחיר זולה יותר מספק/ספקים תקשורת חדש/חדשים על כל מה שאתם משלמים כרגע אצל ספק הקיים שלכם. כלומר, להוזיל את כל הוצאות הנוכחיות שלכם בתחום התקשורת ,בעזרת החלפת ספקי תקשורת הקיימים, אבל ללא שינוי מהותי של מרכיבי השירות. לצורך כך, יש לעשות השוואת המחירים בין הספקים חלופיים ,לעשות משא ומתן ולהתמקח על מחיר עם ספק/ים חדש/חדשים ,לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית, לעזוב את הספק/ספקים הישן/ים ולעבור לספק/ספקים החדש/ים.

כוכבית למרות שהשיטה הזאת דורשת שינוי הרגלים וכל האי נוחיות בזמן מעבר לספק/ספקים החדש/ים ,אבל ברוב המקרים ,זה אכן יותר שווה וכדאי לעשות וגם יותר קל לקבל מחיר אטרקטיבי מספקים החדשים, מאשר להוריד מחיר אצל ספקים נוכחיים. תזכרו, כלקוח חדש אתם תמיד מקבלים מחירי "מבצע" לתקופה מסוימת, כדי למשוך אותכם. רק חשוב לא לשכוח, להחליט מה לעשות, כאשר נגמרת  תקופת ה"מבצע"(ניתן לשים גם תזכורת בלוח שנה במכשיר טלפון הנייד או בגוגל מייל על תאריך סיום המבצע).

כוכבית לפעמים, אפילו כדאי לעבור בין הספקים כל פעם ברגע שנגמרים מחירי המבצע ,כדי תמיד לקבל  וליהנות ממחיר של "לקוח החדש". היתרון הבולט של דרך הזה, שאתם מקבלים  מחירים  אטרקטיביים בפחות מאמץ והוא לא דורש מכם הרבה זמן ,מאמץ וסבלנות. החיסרון שלו, שבכל מעבר בין הספקים אתם צריכים להתאים/להרגיל את עצמכם לספק החדש כל פעם מחדש וללמוד להתמודד עם חסרונות של ספק החדש. 


3. בדיקת הצרכים שלכם בתחום שירותי התקשורת והתאמה את ההוצאות שלכם לצרכים שבדקתם

תוכנית חיסכון הכללית

כוכבית אפשרות נוספת ויעילה ביותר, משלושת הדרכים, היא לבדוק את הצרכים אמתיים שלכם בתחום שירותי התקשורת ולהתאים את ההוצאות שלכם לצרכים שבדקתם. זאת אומרת, במקום לבקש הנחה מספק הנוכחי שלכם על כל מרכיבי שירותי תקשורת שאתם משלמים כרגע, או במקום לבקש מספק אחר(חדש) הצעת מחיר אלטרנטיבית(זולה יותר) לאותם מרכיבי שירותי תקשורת הקיימים, בדרך השלישי, בודקים איזה מרכיבי שירותי התקשורת באמת נדרשים לכם ותשלמו רק עבורם.

כוכבית כלומר, מורידים את המרכיבים שכבר לא אקטואליים ומוסיפים את המרכיבים החדשים שאכן נדרשים ועושים רשימה רק של כל המרכיבים שנדרשים לכם כרגע. על סמך הרשימה הזאת, פונים לכל הספקים(כולל גם ספקים ישנים וגם חדשים) על מנת לקבל הצעות, עושים השוואת מחירים ובוחרים את ההצעה שמתאימה ביותר עבורכם.

כוכבית במילים אחרות, אתם מתאימים את ההוצאות שלכם לצרכים אמתיים שלכם. בצורה יותר מפורטת הדרך הזה מורכב ממספר שלבים:

  • חשוב לעשות רשימה של כל מרכיבי שירותי תקשורת שיש לכם כרגע ,לבדוק ולשקול מחדש מה ממרכיבים הקיימים (הנדרשים/הרצויים), בכל תחומים שירותי התקשורת עדיין אקטואליים ואכן נדרשים.
  • חשוב אחר כך ,יש לבדוק מה ממרכיבים שעדיין נדרשים ואקטואליים, ניתן (וכדאי) להחליף בעזרת מציאת אלטרנטיבה המקובלת עבורכם. למשל, שימוש בWhatsApp לשיחות בטלפון נייד המחובר לקו אינטרנט ביתי ב Wi-Fi , במקום להחזיק ולשלם עבור קו ביתי של טלפון נייח. דוגמא נוספת, שירותי טלוויזיה דרך קו אינטרנט ביתי, במקום תשלום לשירותים וכבלים של HOT או YES.
  • חשוב לאחר מכאן ,יש לעשות רשימה חדשה של כל הצרכים שלכם בתחום שירותי תקשורת, הכוללת רק מרכיבי תקשורת הנוכחיים שעדיין אקטואליים(ואין להם אלטרנטיבה הקיימת) ומרכיבי תקשורת החדשים הנדרשים לכם כרגע.
  • חשוב לבסוף, על פי הצרכים שלכם, לכל אחד ממרכיבי תקשורת ברשימה החדשה שעשיתם, יש לעשות גם השוואת מחירים והצעות בין הספקים וגם מיקוח על הצעות הטובות. מטרה המרכזית, היא לקבל בסוף את הצעת המחיר המקובלת, רק עם מרכיבי שירותי תקשורת האקטואליים ואכן נדרשים, ורק מספקים שאכן המתאימים למתן שירות שאתם צריכים.

כוכבית מצד אחד ,זאת הדרך שדורשת הרבה מאמץ בבדיקת הצרכים שלכם בתחום התקשורת ,אבל מצד השני היא גם מאפשרת לכם לשלם רק על מה שאתם באמת צריכים ויכולים להשתמש, ולא לשלם סתם על מה שספק מציע לכם כברירת מחדל.

חשוב שימו לב, הדרך הזאת מאפשרת גם שילוב של כל אופציות להוזלת מחיר. כלומר, אפשר גם לפנות לספקים חדשים וגם לעשות משא ומתן עם ספקים הישנים שלכם, על תכולה החדשה לפי צרכים שלכם. בנוסף ,כתוצאה של מציאת אלטרנטיבות, לחלק מהדברים ,תוכלו להוריד את ההוצאות הכלליות של תחום התקשורת בצורה משמעותית.


דוגמאות למציאת אלטרנטיבה המקובלת בתחום שירותי תקשורת

כוכבית לאנשים שבאמת רוצים לחסוך ולצמצם בהוצאות, ישנם לא מעט אפשרויות למציאת אלטרנטיבות בתחום שירותי התקשורת. צריך רק טיפת מידע ויצירתיות. להלן מספר דוגמאות לאלטרנטיבות האפשריות: 

  • פלוס ויתור על אינטרנט ביתי ושימוש רק באינטרנט סלולרי בטלפון.
  • פלוס ויתור על טלוויזיה של כבלים או לוויין ושימוש בטלוויזיה דרך אינטרנט.
  • פלוס ויתור על קו טלפון נייח בבית בקו של בזק או בכבלים( לדעתי זה כבר דבר מיותר בבית) לטובת תקשורת סלולרית או קו טלפון ביתי דרך האינטרנט.
  • פלוס ויתור על טלוויזיה ואינטרנט ביתי לטובת שימוש בסמארטפון הסלולרי כטלוויזיה(אפילו ניתן לחבר סמארטפון למסך טלוויזיה) וכו'.

כוכבית דוגמא נוספת למציאת אלטרנטיבות זה ,שימוש בתוצאות של  התפתחות הטכנולוגי ,בעזרת אפליקציות רבות שיכולים להחליף את אמצעי תקשורת רגילים. למשל: שיחות בארץ ולחו"ל בטלפון סלולרי ללא קו תקשורת בכלל, רק  דרך Wi-Fi טוב. למשל, אפליקציות של WhatsApp, Skype, Viber ואחרות מאפשרות לשלוח הודעות ,להתקשר למשהו כולל שיחות לחו"ל רק אם יש לכם Wi-Fi.


עד כמה הפוסט הזה היה שימושי?

לחץ על כוכב כדי לדרג אותו!

דירוג ממוצע / 5. ספירת הצבעות:

אין הצבעות עד כה! היה הראשון לדרג את הפוסט הזה.

מכיוון שמצאת את הפוסט הזה שימושי...

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות!

We are sorry that this post was not useful for you!

תנו לנו לשפר את הפוסט הזה!

ספר לנו איך נוכל לשפר את הפוסט הזה?

2 thoughts on “מהם הדרכים להורדת מחירים בשירותי התקשורת?

  1. שלום. בהתאם להמלצתך בדקתי צרכים שלי וכמה אינטרנט אני משתמש, גר לבד. ניתקתי אינטרנת ביתי, יש לי נפח מאוד גדול בטלפון ומתחבר דרך נקודה חמה גם במחשב וגם בטלויזיה. אפילו קבלתי חיבור יותר יציב מאשר דרך WI FI שהיתי מתחבר קודם. תודה.

  2. היי, אנחנו משפחה, חשבנו שזה היה בלתי אפשרי, אבל גילינו שהצעתך לבדוק צרכים מחדש די טובה. ניתקנו כבלים בבית, ועברנו לטלויזיה באינטרנט.לא יודעת למה לא עשינו זה קודם. סתם שלמנו כסף. הכול עיניין הרגל. תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *