צרכים בתחום של שירותי הטלוויזיה (שירותי תוכן)
מה הם מרכיבי הצרכים של שירותי הטלוויזיה (שירותי תוכן)?
בצרכים והוצאות של שירות הטלוויזיה (שירותי תוכן) ישנם 2 מרכיבים עיקריים:
- צרכים והוצאות של תשתיות לשירותי הטלוויזיה(כבלים , אנטנת לוויו ,קו אינטרנט ,ממרים וסטרימרים) .
- צרכים והוצאות של חבילת שירותי הטלוויזיה(שירותי תוכן).
בדיקה והתאמת הצרכים שלכם ב 2 מרכיבים האלו, יכולה לעזור לכם ,לקבל החלטה נכונה בבחירה ורכישה של חבילת שירותי הטלוויזיה .
מה מצב השוק בתחום של שירותי הטלוויזיה (שירותי תוכן)?
- בשנים האחרונות, התרחב השוק של שירותי הטלוויזיה (שירותי תוכן) וגדל מגוון של אפשרויות הצפייה בצורה משמעותית. עידן האינטרנט והתפתחות הטכנולוגית, משנים את כל מרכיבי השוק ,גם את הספקים נותני שירות וגם את השירות התוכן עצמה. בעבר לצפיית בשרותי הטלוויזיה ,הייתם צריכים לבחור את ספק של התשתית(כולל ממירים) ואת חבילות של שירותי תוכן("ערוצים") של אחד מ 2 חברות שהוי בשוק: חברת הכבלים הוט(HOT) או חברת לווין יס (Yes).היום המצב השתנה לגמרה ,בנוסף לשתי חברות הוותיקות התווספו עוד שחקנים החדשים שחלק מהם באו מתחום ספקי אינטרנט ביתי או שרותי הסלולר. כיום הטכנולוגיה של שירותי תוכן הדיגיטלי ברובה כבר עברה לתחום האינטרנט וכדי לראות את הטלוויזיה, ברוב המקרים נדרשים קו האינטרנט בבית(ביתי או מובייל) במהירות מעל 40MB וממרים וסטרימרים בהתאם לחברה שמספקת שירות .כמו כן ,תמיד יש אופציה של צפיית טלוויזיה ב"חינם" בעזרת מכשירי "עידן פלוס".
בנוסף ,בעידן הטלוויזיה הנוכחי שממשיך לשנות את פניו בשנים האחרונות, נפתחה אפשרות חדשה בה לא חייבים לקחת ספק טלוויזיה אחד. אם אתם צורכים את השידורים שלכם על גבי האינטרנט אין שום סיבה שלא תוכלו ליהנות מכמה שירותי טלוויזיה במקביל, כמו לדוגמא נטפליקס ואמזון פריים(Prime Video) או דיסני פלוס וכו'. בדרך זו אפשר להעשיר את עולמות התוכן והצפייה ולעיתים אפילו לשלם פחות מעל שירות טלוויזיה אחד עם ממיר. כמובן שאופציה זו קיימת גם בשילוב עם כל אחת מחברות הטלוויזיה כמו Yes, HOT, סלקום טיוי, פרטנר טיוי, סטינג טיוי או נקסט טיוי. חברות טלוויזיה רבות אף מאפשרות לעשות את החיבור לאפליקציות דרכן באופן פשוט (לעיתים אפילו דרך כפתור בשלט) ובכך מקלות על התהליך.
עוד דבר שחשוב לציין ,שהעברה לתחום האינטרנט ולטכנולוגיות הדיגיטליות ,הוזילה יחסית את עלויות שירותי הטלוויזיה. הורדת המונופול של 2 חברות הגדולות ,הרחבת תחרות וחוסר תלות בספק מסוים פותח הזדמנויות רבות ללקוחות לבחור את שירותי התוכן שנדרש לפי הצרכים שלהם. בנוסף ,מכיוון שברוב שרותי התוכן עברו כבר לתחום האינטרנט וברוב הבתים בארץ כבר במילה יש אינטרנט בבית, אז מאפשר להוריד לאפס עלויות התשתית לשירותי הטלוויזיה ובכלות לעבור בין הספקים או לעשות כמה ספקים במקביל תלוי בבחירה שלכם. כמו כן ,מכיוון שחלק מספקי שירותי הטלוויזיה הם גם ספקי קו אינטרנט ביתי וגם ספקי שירותי הסלולר ,זה מאפשר לשלב את כל התחומי תקשורת האלו ולקבל הצעת מחיר אחד מוזלת משמעותית עבור כל שלושת התחומים(מה שנקראה הצעות "טריפל").בנוסף ,מכיוון שהיום רוב המכירות של שירותי הטלוויזיה הן דרך מכירות באינטרנט ,אז זה מאפשר לנו גמישות נוספת בבחירת שירותי הטלוויזיה ובחירת חבילות של שירותי התוכן. להלן ספקי תשתית לשירותי טלוויזיה ספקי חבילות של שירותי התוכן:
ספקי שירותי הטלוויזיה (שירותי תוכן) |
Yes |
HOT |
סלקום TV |
(Partner TV) פרטנר TV |
סטינג Sting TV (מותג משנה של Yes) |
נקסט Next TV (מותג משנה של HOT) |
נטפליקס (Netflix) |
דיסני פלוס (Disney Plus) |
אמזון פריים(Prime Video) |
( Apple TV Plus) אפל TV |
ברמת העיקרון ,הספקים לשני המרכיבים שציינו למלה ,יכולים להיות גם ספקים שונים ונפרדים או להפך להיות אותו ספק גם לתשתית של שירותי טלוויזיה וגם לחבילת הטלוויזיה-שירותי תוכן.(רק במקרה ומדובר על 3 חברות הבאות: סלקום ,הוט ,פרטנר)שימו לב, לכל אופציות האלו יש גם יתרונות וגם חסרונות .למשל, כאשר אותו ספק גם לתשתית וגם לחבילת הטלוויזיה ,אז מצד אחד הוא יכול להוזיל מחיר(הצעות "טריפל"),אבל מצד השני במקרה כזה ,אתם כבר לא תהיו גמישים ולא תוכלו להחליף למשל תשתית בנפרד ובמסגרת אותה עסקה. לעומת זאת, במקרה אם תרצו לבחור ספק תשתית שונה וספק חבילת טלוויזיה אחר, אז תגלו שלכול ספק חבילת טלוויזיה יש תשתית מעודפת, ולא כל ספק חבילות טלוויזיה יכול לעבוד על תשתית של מתחרה. בנוסף מהירות ואיכות של אספקת שירותי הטלוויזיה, יכול להיות תלוי גם בסוגי תשתית שקיים בבניין שלכם או באיכות הקליטה סלולרית ואיכות Wi-Fi בבית שלכם .לכן ,בבחירת הספקי חבילות הטלוויזיה, בנוסף למחיר ,יש עד תת מרכיבים שיכולים להשפיע על צרכים והחלטות שלכם.
מה הם המרכיבים של תשתיות לשירותי הטלוויזיה?
כפי שכבר ציינו ,התפתחות הטכנולוגיה הדיגיטלית בשירותי הטלוויזיה גרמה לכך שרוב השירותים בתחום הטלוויזיה ,שירותי תוכן וסטרימינג כבר עברו לשירותים על בסים האינטרנט .יחד עם זאת עדיין יש אוכלוסייה שמשתמשת בתשתיות הישנות של כבלים ואנטנות לווין של יס ומכשירי עידן פלוס, עקב סיבות אינדיבידואליות. לפי כך, לצורך צפייה בשירותי הטלוויזיה אתם חייבים שיהיה לכם בבית לפחות אחד מארבע אפשרויות של תשתית הבאות וממרים בהתאם לתשתית :
1.תשתיות:
- מכשיר עידן פלוס
- כבלים של חברת HOT
- אנטנות לווין של חברת Yes
- קו אינטרנט מהיר בבית, ואחד מחברות של שירותי טלוויזיה ותוכן על בסיס אינטרנט.
2.ממרים:
חברות הטלוויזיה כמו HOT, Yes, פרטנר TV, סלקום TV, סטינג TV ו-NEXT TV מתחרות לא רק בתחום התוכן, אלא גם בממירים ובטכנולוגיה המתקדמת. כל חברה מציעה ממירים ועם הפיצ'רים מיוחדים והיכולות החדשניות בכל אחד מהם. ישנן שש חברות טלוויזיה ותוכן אשר מציעות קליטת שידורים באמצעות ממיר: חברת HOT משדרת על גבי הוט ו-NEXT TV, חברת Yes מציעה את שידורי יס ו-STING TV, וחברות פרטנר TV וסלקום TV על שידורים שלהן. בנוסף, יש ממירים שמציעים שירותים מתקדמים כמו הקלטת מספר תוכניות במקביל, המשך צפייה בחדר אחר ולא מהממיר שבו התוכנית הוקלטה, צפייה בתוכניות שפספסנו גם אם לא הקלטנו אותן. כמו כן ,יש עוד פרמטרים כמו שטח האחסון להקלטות בממיר , יכולת לשמש ממיר גם כראוטר ויכולות נוספות. מידע נוסף על סוגי ממירים בחברות הטלוויזיה ניתן לקרוא כאן.
מה הם מרכיבים של חבילת שירותי הטלוויזיה(שירותי תוכן)?
בשנים האחרונות התרחב שוק הטלוויזיה ומגוון אפשרויות הצפייה גדל משמעותית, אז איך תדעו לבחור את חבילת הטלוויזיה הכי מתאימה עבורכם, הנה כמה דברים שאולי יעזרו לכם בבחירה:
1.מרכיב של: רמת השימוש ואופן השימוש בשירותי הטלוויזיה.
זיהוי משתמים (הצרכנים) העיקריים בשירותי הטלוויזיה ועדיפויות שלהם (ילדים ,הורים ,סבתות וכן').חשוב להבין כמה צופי טלוויזיה מתגוררים בבית, ומה התמהיל המשפחתי, האם רק מבוגרים או אולי גם ילדים ו/או בני נוער. הבנה זו תעזור לכם לבחון איזה תוכן אתם צריכים שיהיה לכם. האם אתם חייבים ספורט, לא נרדמים בלי ערוץ ההיסטוריה או לא יכולים לוותר על ערוצי הילדים או על דרמות טורקיות. אחרי שתחליטו מה הכרחי עבורכם תוכלו להתקדם הלאה ולבחור ביתר קלות חבילת טלוויזיה מתאימה (לדוגמא, אם לאחת החברות אין את הערוץ שאתם חייבים, תוכלו לפסול אותה ולצמצם את האפשרויות).דוגמא נוספת ,למשל אנשים שאוהבים גדג'טים מן הסתם ירצו חבילות שתומכות צפייה בטאבלט ובסמאטרפון.
כמות מכשירי טלוויזיה וגדג'טים שנדרשים עבורם חבילות. שימו לב שהמחיר החודשי עבור שירות הטלוויזיה יכול להשתנות משמעותית לפי מספר הממירים שאתם לוקחים. חברות הטלוויזיה השונות מציעות לרוב את הממיר הראשון בחינם אך גובות כסף על ממירים נוספים. כאשר אתם משווים בין חבילות טלוויזיה כדאי לשים לב אם הן מציעות מבצעים על ממירים נוספים, כמו כן יש חברות טלוויזיה שמציעות את השירות שלהן גם באמצעות הטלוויזיה החכמה (ולעיתים גם בטאבלט ובסמאטרפון), ללא צורך בממיר, דבר היכול לחסוך לא מעט כסף בחודש.
הרגלי הצפייה(לעבור בין ערוצים ולבדוק ולגלות דברים חדשים ,אוהבים לראות רק סרטים ושאר לא מעניין, מעדיפים תוכניות מסוימות וערוצים ספציפיים וכו').הרגלי הצפייה שלנו בטלוויזיה השתנו בשנים האחרונות, וניתנה לנו היכולת להפוך מצרכני טלוויזיה פאסיביים הצופים במה שמשודר להם לכאלה היכולים לבחור במה ומתי לצפות. ועדיין, רבים מאתנו אוהבים את מלאכת הזפזופ בין הערוצים, מעדיפים לטייל בין הערוצים השונים ולראות מה יש להם להציע עבורנו כרגע. בנוסף, יש גם כאלה שלא כל כך מתעניינים בתוכן אלא אוהבים להתעסק במשהו ובמקביל לבחור איזשהו ערוץ שיעבוד וידבר ברקע. לעומת זאת ,כמובן יש אנשים במיוחד בדור הצעיר ,שאוהבים להתמקד בתוכן ספציפי שמתחבר לתחום ההתעניינות שלהם. למשל, צמיחת חברות סטרימינג כמו נטפליקס ואמזון פריים(Prime Video) או דיסני פלוס וכו' בשנים האחרונות, היא תגובה לביקוש השוק של אנשים הצעירים אוהדי גדג'טים שמחפשים תוכן מיוחד. לכן חשוב להבין מה הם הרגלי הצפייה שלכם ,ובבחירה יש לשים לב שחברות הוותיקות כמו יס והוט מציעות מגוון מאוד רחב של ערוצים לזפזופ (כמובן לזה יש מחיר), בעוד שחברות טלוויזיה צעירות יותר כמו פרטנר TV, סלקום TV, סטינג TV ו-NEXT מציעות מגוון מצומצם יותר ביחס אליהן.
- הרגלי השימוש-דבר חשוב נוסף, שכדאי לקחת בחשבון הוא יכולת שלכם להסתדר עם שינוי הרגלי השימוש והסתגלות לשירותי טלוויזיה חדשים (למשל, חברת טלוויזיה חדשה ,שירותי תוכן חדשים וכו'). רוב האנשים לא חושבים על זה בעת ההחלטה לעבור חברה ,אבל יש לזה משמעות חשובה עבור לקוחות וכדאי לקחת את זה בחשבון. המשמעות של שינוי בזמן המעבר לחברה חדשה, יכולה להיות גם בשלט החדש עם כפתורים במקום שונה על השלט ,פונקציות של שלט אחרות/חדשות ,מספר סידורי שונה של ערוץ האהוב שלכם בתפריט הערוצים, זה יכול להיות גם ממשק חדש שלא מוכר לכם עד עכשיו ,וכמובן עוד דברים חדשים נוספים. אין מה לעשות ,לרוב האנשים אבל לדברים חדשים תמיד נדרש זמן מסוים כדי להתרגל ,ואת זה גם צריך לקחת בחשבון בזמן בחירת החבילה. למשל ,אם הייתם לקוחות של חברת טלוויזיה ותיקה במשך שנים ארוכות והחלטתם לעבור חברה, ייתכן שכל מיני קיצורים בשלט, מיקומי כפתורים, מעבר בין ערוצים וכדומה יהיו שונים ותצטרכו זמן כדי להתרגל. כמובן, זאת לא סיבה לא לעבור חברה, אך צריך להתכונן לכך שצפויה לכם תקופת הסתגלות.
משך/תקופת הזמן של חבילת הטלוויזיה. עוד פרמטר החשוב שמשפיע על החלטות בזמן בחירת החבילה .היום רוב החברות מגבילות את החבילות לתקופה מסוימת על מנת לאפשר לעצמם לשנות את המחיר וחבילה בהתאם לשינויים בשוק. יש לזה גם יתרון ללקוחות ,כי במהלך תקופת המבצע ,צורכי השימוש יכולים להשתנות לכול כיוון ובתום תקופה תמיד אפשר להתאים את החבילה לצרכים החדשים שלכם. כיום בחברות טלוויזיה נהוג להציע חבילות במחירי "מבצע" ותקופת המבצע היא רק לפרק זמן מסוים (בדרך כלל שנה-שנתיים).לאחר סיום המבצע העלויות ומרכיבי חבילה משתנים. הכול נעשה כדי בתום התקופה למכור לכם את אותה חבילה שכבר הייתה לכם ,אך במחירים של לקוח ותיק ולא חדש(ללא הנחות). לכן בבחירת חבילת הטלוויזיה, תשימו לב לתקופת חבילת הטלוויזיה ,ולא לשכוח לשים לעצמכם תזכורת למצוא חבילה יותר זולה בתום תקופת מבצע של חבילה שלכם. לפעמים יש חברות שנותנות תקופת החבילה קבוע עד להודעה החדשה ,הבעיה שקבוע לא רק מחיר אלא גם תוכן ועם הזמן ,התחומי התעניינות בתוכן יכולים להשתנות, ולא להתאים לצרכים שלכם.
- גודלה חבילה(כמות הערוצים בחבילה)-כמות הערוצים הנדרשים ,היא מאוד אינדיבידואלי ,בגול לרוב האנשים מספיק גם עד 17-20 ערוצים שמהווים את המרכז התעניינות שלהם ,אבל יש כאלו שכם 60 ערוצים זה לא מספיק במיוחד אם זה כבר כלול במחיר ,תלוי כמה אתם מוכנים לשלם עבור ערוצים ה"חינמיים".בנוסף בזמן האחרון בקרב אוכלוסייה הצעירה יש נטייה לעשות "קומבינציה" כלומר לשלב כמה חבילות לפי תחום התעניינות וגם לפי העלויות כדי לא לשלם על חבילות הלא מעניינות עבורם. החברות של שירותי טלוויזיה זהו את הנטייה ומציעים כל מיני השילובים של חבילות "הרזות" בהתאם לפלח האוכלוסייה. ברמת העיקרון ניתן לעשות מספר שילובים גם ללא התערבות של חברות הטלוויזיה. למשל אפשר לשלב ערוצים הבסיסיים ביותר בעזרת מכשיר עידן פלוס ולהוסיף נטפליקס או/ו אמזון פריים(Prime Video) או/ו דיסני פלוס וכו' בהתאם לתחום התעניינות שלכם. כמו כן ,אפשר גם לעשות סקר בין חבילות שמציעות חברות הטלוויזיה ,ולהתאים לעצמכם החבילה שמתאימה בצורה מקסימלית עבור תחום התעניינות ושלא כבדה מדי עבור תקציב משפחתי שלכם.
מחיר/עלות חבילת הטלוויזיה. עוד מרכיב החשוב בבחירת החבילה, שבדרך כלל נקבע לפי פרמטר של עלות מול תועל עבורכם ספציפי (כלומר ,כמה אתם מוכנים לשלם על גודל החבילה שנדרש לכם).מהו התשלום החודשי אותו אתם מוכנים להוציא עבור חבילת הטלוויזיה שלכם? אם בעבר שוק הטלוויזיה כלל 2 חברות, ובחירה בכל אחת מהן חייבה תשלום חודשי יקר, כיום מגוון האפשרויות התרחב כך שבאמת תוכלו למצוא טווח מחירים רחב ולהחליט איזה חבילה הכי טובה עבורכם. למזלנו ,מכיוון שהרוב המכירות של חבילות טלוויזיה היום מתבצעות באינטרנט וניתן בקלות יחסית להשוואות את מחירי חבילות של חברות שונות באתרים של השוואת מחירים (למשל כמו: Kamaze, Haboreret, SmartCut ),וכל אחד יכול לבחור את החבילה הנדרשת במחיר המקובל. בנוסף, טוב לדעת שחברות הוט ויס, החברות הוותיקות עם המוצרים המוכרים ומגוון רב של הערוצים, מציעות גם חבילות "רזות" יותר במסגרת מותגי משנה שלהן – STING TV של Yes ושירות NEXT של HOT. התחברות לחבילות טלוויזיה אלו מאפשרת לכם להמשיך ליהנות מתכנים בלעדיים של ספקיות התוכן ומערוצים מוכרים בחבילה מצומצמת ובמחיר מוזל יותר. כמובן שקיימת האפשרות להצטרף לפרטנר TV או סלקום TV בטווחי מחירים דומים למותגים הזולים של החברות הגדולות או להתחבר לשירותי סטרימינג זולים כמו NETFLIX, אפל טיוי, אמזון פריים, דיסני פלוס וכדומה. ישנה גם האופציה להצטרף לחבילת טריפל עם אינטרנט ביתי וטלפון קווי (או בלעדיו) שיכולים להוזיל מעט את העלויות מול האפשרות לרכוש כל אחד מהשירותים בנפרד.
2.מרכיב של: עלויות הנלוות לחבילת
ישנם מרכיבים הקטנים שלא קשורים לרמת השימוש ,לאופן השימוש ולעלויות הישירות, אך מהווים גם מרכיב של חבילות הטלוויזיה. בחלק מהחברות עלויות של מרכיבים האלו די זניחים ולהפך בחברות אחרות יש לזה עלויות משמעותיות. אז מה הן עלויות הנלוות? בתחום הטלוויזיה רוב תשלומים הנלווים הם דמי התקנה חד פעמית ותשלום דמי שכירות עבור ציודים מיוחדים(בנוסף לממרים) כמו סטרימרים מיוחדים, נתבי אינטרנט(במידה ונדרש) או דמי שימוש בשירותים מיוחדים(למשל ,אפשרות לירות שידורים עד שבוע אחורה).
לסיכום:
לפני רכישת שירותי הטלוויזיה:
- תנסו להבין, מה הם הצרכים שלכם ורמת שימוש הרצויה שלכם בתחום שירותי הטלוויזיה?(כולל הרגלי צפייה והרגלי שימוש)
- תבררו, איזה ציוד ובאיזה כמות(כמות ממרים ,סטרימרים ואחרים) נדרש ומתאים לכם לרמת השימוש הרצויה שלכם והצרכים שלכם?
- תבררו, איזה תשתית יש לכם כרגע ?(אם מדובר בשירות אינטרנטי, האם יש לכם אינטרנט מתאים בבית?).
- תבדקו ,איזה תשתית נדרשת לכם עבור השימוש בציוד (כמו ממרים ,סטרימרים ,נתב אינטרנט וכו') שמתאים לרמת השימוש הרצויה שלכם?(למשל ,איזה קו אינטרנט מהיר נדרש בבית , מה היא מהירות של אינטרנט הנדרשת עבור כל ציוד ,האם יש נקודות גישה לאינטרנט בכל הבית ,האם יש נתב אינטרנט ומה היא רמת ה Wi-Fi בחדרים , האם יש כבלים בבית וכו')?
- תבדקו ,איך ניתן לשפר את התשתית עבור שירותי הטלוויזיה שיש לכם (במידה ותשתית בבית לא מתאים לצרכים שלכם בתחום הטלוויזיה)?
- תעשו בדיקה ,איזה ציוד המתאים לצרכים שלכם ניתן לרכוש לבד בעזרת קניות באינטרנט במקום לקבל מחברת שירותי טלוויזיה בשכירות?(למה לשלם כל חודש 25 ₪ עבור סטרימר כאשר ניתן לרכוש אותו לבד באייבי במחיר זול יותר)?
- תבדקו האם הם לרמת השימוש הרצויה והצרכים שלכם בתחום שירותי הטלוויזיה אתם צריכים חברות הטלוויזיה או שאתם יכולים להסתדר רק בעזרת מכשיר עידן פלוס ולהוסיף נטפליקס או/ו אמזון פריים(Prime Video) או/ו דיסני פלוס וכו'?
- תבדקו, איזה חברות שירותי הטלוויזיה יכולות לתת מענה לצרכים שלכם מבחינת הטכנולוגיה (עבור שימוש בגדג'טים),ציוד ,תשתית ,חבילות תוכן וכו'?
- תעשו בדיקה ,איזה חבילות תוכן שמתאימות לצרכים שלכם, חברת שירותי הטלוויזיה יכולות לספק לכם ?
- תבדקו מה הוא משך/תקופת הזמן של חבילת הטלוויזיה? מה הוא המחיר לתקופה הזאת? ומה יהיה המחיר לאחר תקופה הזאת?(אם יש מבצע של מחיר מוזל לחודשי הצטרפות, בדקו לכמה חודשים מוצע המבצע ומה המחיר ההמשך?(אתם גם יכולים לחשב מה היא העלות השנתית והאם המבצע משתלם עבורכם?)
- תבררו ,איזה עלויות נלוות נוספות יש ברכישת חבילות התוכן מכל חברת שירותי הטלוויזיה ? כמה ממירים כלולים בחבילה ומה התשלום על כל ממיר נוסף?( דמי התקנות, שכירות ממרים נוספים ,סטרימרים ,נתבים ושירותים מיוחדים)
- תעשו השוואת מחירים של כל חבילת התכן המתאימה לכם, בעזרת אתרים של השוואות מחירים( למשל כמו:Kamaze, Haboreret, SmartCut ).
- תעניינו האם קיימות אופציה של טריפל בחבילה שתבחרו והאם אופציות של טריפל באמת מוזילות את העלויות?
- תבחרו את חבילת התוכן(טלוויזיה) המתאימה לכם בצורה מקסימלית גם מבחינת המחיר גם מבחינת איכות התוכן וגם מבחינת הציוד המתאים ביותר.
לאחר שבחרתם את חבילות הצפייה שמתאימות לכם, החלטתם שאתם מוכנים לנסות משהו חדש או דווקא רוצים לחזור למוכר והידוע, ביצעתם השוואת מחירים וראיתם איזו חבילת טלוויזיה עומדת בכל הדרישות שלכם כולל המחיר ועלויות הנלוות ,אתם מוזמנים לבצע רכישה.